No niin, nyt pitäisi väsätä pienelle 3 hengen firmalle toimistopalvelin.
Haluaisin ujuttaa väenväkisin Ubuntun sinne, eli mitkä softat tarvitaan, jotta kaikki pelittää?
Tarve on seuraava:
1 -keskitetty tiedostovarasto (yhteinen levyjako Windows koneille)
2 -tulostimien jako (2 tulostinta)
3 -automatisoidut varmuuskopiot
4 -valvontakamerasovellus
5 -asiakkaan Access-kanta pitäisi olla palvelimella (toiminee?, sehän on vain tiedosto siellä jaetulla levyllä)
6 -mahdollisesti firman "info" postilaatikon lokaali data palvelimella. Käyttävät outlook expressiä (POP3 alas), eli voikohan sen saada pelaamaan siten, että jokainen client lukee samaa "info":n inbox ja sent osaa? Tämä ei kyllä taida pelata.. Heillä on "miljoona" mailia ja postien vastauksia, joita ei saa tuhota, joten ei kai oikein voi vaihtaa systeemiäkään? Joutuvat nyt menemään toisen koneelle katsomaan onko johonkin mailiin jo vastattu kun kaikki lukevat samaa...
Eli kai ainakin tarvitaan:
-Samba jakoihin
-varmistukset rsync:llä
-ZoneMinder valvontaan?
Mitä muuta? Asennetaanko Ubuntu mielummin käynnistymään tekstitilaan -mites se zoneminder siinä silloin konffataan kasaan?
Palvelimen kone on joku vanhahko PC, jossa vain 2 IDE levyä. Pitänee haalia jostain kolmas levy backuppeja varten, mutta muuten kai systeemi omalle levylle ja se jaettu levyjako on se toinen levy?