Kirjoittaja Aihe: Firefoxin päivittyminen (Dapper)  (Luettu 2850 kertaa)

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Firefoxin päivittyminen (Dapper)
« : 06.06.06 - klo:11.42 »
Miten ihmeessä minulla on päivittynyt Firefox 1.5.0.4:ään!!?? Asensin Firefoxin pakettienhallinasta. Ei toimi pluginit kunnolla (ainakaan java ei toimi). Ärsyttävää!
alias vililikku

juyli

  • Vieras
Re: Firefoxin päivittyminen (Dapper)
« Vastaus #1 : 06.06.06 - klo:12.43 »
Miten ihmeessä minulla on päivittynyt Firefox 1.5.0.4:ään!!??


Ei kai vielä virallista firefoxia ole vielä päivittynyt tuohon uusimpaan. Kyllä vielä tuo 1.5.0.3 on uusin virallinen? Käytät varmasti jotakin epävirallista repoa :(

Ei toimi pluginit kunnolla (ainakaan java ei toimi).

Löytyykö plugin hakemistosta toimiva softalinkki tiedostoon libjavaplugin_oji.so ?
http://plugindoc.mozdev.org/linux.html#Java




eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Firefoxin päivittyminen (Dapper)
« Vastaus #2 : 06.06.06 - klo:12.48 »
Miten ihmeessä minulla on päivittynyt Firefox 1.5.0.4:ään!!??


Ei kai vielä virallista firefoxia ole vielä päivittynyt tuohon uusimpaan. Kyllä vielä tuo 1.5.0.3 on uusin virallinen? Käytät varmasti jotakin epävirallista repoa :(
Ainakin Synaptic sanoo versionumeroksi 1.5.0.3, mutta Firefox sanoo 1.5.0.4. Firefox muuttui samalla englannin kieliseksikin.

Ei toimi pluginit kunnolla (ainakaan java ei toimi).

Löytyykö plugin hakemistosta toimiva softalinkki tiedostoon libjavaplugin_oji.so ?
http://plugindoc.mozdev.org/linux.html#Java

Lainaus
Kaikki toimi ennen kuin selain mystisesti muuttui 1.5.0.4:ksi.
alias vililikku

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4240
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Re: Firefoxin päivittyminen (Dapper)
« Vastaus #3 : 06.06.06 - klo:13.06 »
Selaimen osoiteriville:
about:plugins
niin näkee mitä plugeja on asennettu onnistuneesti.
Ja sitten Edit -> Preferences -> Content -> Enable Java kohdassa pitää olla rasti, jos sitä kökköjavaa jostakin syystä haluaa käyttää. :)

Loput java-asetukset löytyy kun näpyttelee osoiteriville
about:config
ja sitten hakusanaksi java

Erikoistahan se on jos se on päivittynyt ohi paketinhallinnan, onko Help -> Check for updates...
himmennetty, vai pystyykö sitä painaltamaan?

ps.
Uusin virallinen Firefox-versio muuten on 1.5.0.4, Ubuntu vain tarjoilee vielä vanhaa.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

juyli

  • Vieras
Re: Firefoxin päivittyminen (Dapper)
« Vastaus #4 : 06.06.06 - klo:13.18 »
ps.
Uusin virallinen Firefox-versio muuten on 1.5.0.4, Ubuntu vain tarjoilee vielä vanhaa.


Jeps. Mutta tuon itse huomasin Firefoxin sivuilla vasta paripäivää sitten, ja imuroinkin ja asensin huvikseni tar.gz-paketin. Yleensä nuo tarjotaan vasta virallisesti paketinhallinnan kautta päivien, jonkin viikon päästä, riippuen kuinka tärkeä päivitys on kyseessä.
Esim. Breezy käyttää yhä (turvalliseksi todettua) FF 1.0.8 -versiota, vaikka Dapperiin onkin tarjolla jo siis tuo 1.5.0.3.