Sinänsä mielenkiintoinen lista, ja alkoikin vielä samalla nimellä, jonka olisin itsekin sille paikalle laittanut. Muutoin noissa Riskun näkemyksissä oli kyllä pari huolestuttavaakin kohtaa:
- More clock speed and new
ideas for innovation, concepting,
prototyping and design
Tuo lisäteho on sikäli turha tuossa listassa, että jos nuo muut kohdat toimivat, sillä vain syödään katetta (olettaen, että tarkoitetaan kalliimpaa rautaa).
- Shareholder care, in the history
and today nobody cares about
the owners
Ihan hyvä muuten, mutta kuulostaa vain siltä, että osakkeen arvoa halutaan nostaa vain osakkeen arvon vuoksi -> mennään peruna edellä puuhun noin yrityksen perspektiivistä. Toisaalta, tyytyväiset sijoittajat tarkoittaa vapaita käsiä toimitusjohtajalle.
- Product portfolio renewal 2
(Risku), to create systemic
wholeness à la Apple (only one
platform, MIST UI, drama,
contextual design, ground
breaking seamless connectivity)
Muutoin hyvä, mutta koko tuotevalikoiman kannalta ei toimi, sillä halpismalleihin ei tuota "yhden alustan" ajattelua voida kannattavasti ulottaa.
- Create rocket science for
mobility, services, content, UCC/
UGC User Created/Generated
Content, Segway as an example
of abstraction (Risku)
Tuo UGC pitäisi unohtaa alkuunsa. UGC:n ainoa idea on siinä, että sen tuottaminen ei maksa yritykselle mitään. Asiakkaan kannalta UGC:ssa ei taas ole mitään ideaa.