Ei tuo aivan mahdoton hinta ole. Kyseessähän on 3 dvd-levyä, joiden tekemiseen menee kotioloissa ainakin tunti. En ole kyllä vielä törmännyt "tavalliseen" käyttäjään, joka olisi ne itse tehnyt.
Suurempi ongelma on kyseisen konesarjan heikko mekaaninen rakenne. Siinä näkyy olevan ikäviä tyyppivikoja, joista kahteen olen törmännyt:
1. Näyttö meni yli kaksi vuotta sitten pimeäksi. Emolevy vaihdettiin huollossa, meni juuri ja juuri takuuseen ilman kustannuksia. Koneen toimintaan jäi silloin joitain omituisuuksia, joiden syitä yritin pariin otteeseen turhaan etsiä (ilman uudelleen asennusta).
2. Starttinappula lakkasi elokuussa toimimasta, kuten nettitietojen mukaan monilta muiltakin. Ratkaisuna oli käyttää tarpeetonta QuickPlay-hipaisunäppäintä. Sillä pääsi suoraan tavalliseen XP-buuttiin, kunhan poisti palautusosion kovalevyltä. Tosin starttinappulan katoamiseen liittyi äänten häviäminen myös - kuten näköjään monella muullakin.
Jopa HP:n mittapuulla tökeröimpiä viritelmiä, mihin olen törmännyt. Tuottavat luultavasti monellekin huollolle lisäbisnestä (tai harrastajakorjaajille taskurahoja
).
PS. Koneessa (1 GB muistia) olisi kyllä toiminut kohtuullisesti W7, jossa ei olisi ollut mukana tavanomaista HP:n tyrkytysroskaa.