Kirjoittaja Aihe: Palvelimen säätö  (Luettu 3264 kertaa)

basse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Palvelimen säätö
« : 11.09.10 - klo:17.00 »
Asensin kotipalvelimen 10.04 server monta sivua ja salaus... jne -ohjeen mukaan, kiitos muuten ohjeesta, kaikki on toiminut mieleni mukaan. Mulla on siinä kaksi sivua, joista toinen on salattu ja toinen toimii parin julkisen yhdistyksen pienimuotoisena tiedonjakokanavana. Asensin myös kokeilumielessä Delugen. Nyt haluaisin tietää miten saisin yksinkertaisimmin rajattua sen käytön vain tälle suljetulle sivulle (ekasivu).
« Viimeksi muokattu: 11.09.10 - klo:19.00 kirjoittanut basse »

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Palvelimen säätö
« Vastaus #1 : 13.09.10 - klo:10.06 »
Annatkos vielä linkin siihen ohjeeseen mitä olet seurannut, jotta tietää muutkin mitä olet jo tehnyt :)

Mitä tarkoitat salauksella? SSL salausta vai kenties jotakin salasanakyselyä ennen kuin sivuille pääsee? Kerro myös hieman tarkemmin sivuston rakenteesta. Eli missä kansioissa(serverillä) sivut sijaitsevat ja mitkä sivut ovat minkäkin alasivuja jne.

retu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 949
    • Profiili
Vs: Palvelimen säätö
« Vastaus #2 : 13.09.10 - klo:13.32 »
Tarkoitti varmaan tämän forumin ohjeosastolla olevaa "10.04 server, web-palvelin jossa monta sivustoa, salasanakysely ja ssl-salaus" juttua.

Tämä on tosin vain arvaus, joka syntyi kun luin tuon viestin alun muutaman kerran läpi. ::)

basse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Palvelimen säätö
« Vastaus #3 : 14.09.10 - klo:08.25 »
Juuri tämä ohje, löytyy sivun hausta copy paste -menetelmällä.

basse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Palvelimen säätö
« Vastaus #4 : 15.09.10 - klo:17.31 »
Laitan vielä täydentävän kysymyksen. Ymmärtääkseni homma hoituisi, jos tämä toinen sivu (tokasivu) kuuntelisi vain porttia 80. Itse en osaa tarvittavaa säätöä tehdä, joten tarvitsisin apua.

Jarre

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: Palvelimen säätö
« Vastaus #5 : 16.09.10 - klo:08.00 »
Laitan vielä täydentävän kysymyksen. Ymmärtääkseni homma hoituisi, jos tämä toinen sivu (tokasivu) kuuntelisi vain porttia 80. Itse en osaa tarvittavaa säätöä tehdä, joten tarvitsisin apua.

Kysymys on mielestäni vähän epäselvä, mutta tarkoitatkohan sitä että ekasivu olisi kokonaan salattu? Toimisikohan tämä, editoi seuraavaa koodia:

Koodia: [Valitse]
<VirtualHost *:80>
   ServerAdmin webmaster@localhost
   ServerName www.ekasivu.fi
   ServerAlias ekasivu.fi
   jne...
   jne...

eka rivi muotoon:

Koodia: [Valitse]
<VirtualHost *:443>
Näin se ei enää kuuntele kuin portissa 443 eli SSL salattuna.

 - Jarre

basse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Palvelimen säätö
« Vastaus #6 : 16.09.10 - klo:18.16 »
Tuokin on varmasti ihan mulle sopiva muutos. Kokeilen kun pääsen kotiin. Sen alkuperäisen ongelman aiheutti palvelimelle asennettu torrent-ohjelma, joka on autuaan tietämätön näistä erillisistä sivuista, joista toinen on tietyssä mielessä julkinen, ja en halunnut sitä käyttäviä pääsemään mitenkään käsiksi torrentin WebUihin, vaikka siinä salasana toiminnassa onkin.

basse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Palvelimen säätö
« Vastaus #7 : 18.09.10 - klo:16.29 »
Jatkan vielä yhden kerran, ilmeisesti yhteistä kieltä on vaikea löytää tälläisen kuusikymppisen ja tietokonesukupolven välille, mutta olen saanut hommat toimimaan kuten olen halunnut, vapaalla sivustolla (tokasivu) toimii joomla, joka jakaa tietoa tarvitseville täysin vapaasti. Toinen (ekasivu) on tarkoitettu vain omaan ja säänneltyyn käyttöön, haluan silti mahdollisuuden näyttää sisältöä tarvittaessa mistä tahansa nettiyhteydessä olevasta koneesta, tämäkin on toiminut ihan ok. Kuten jo aiemmin totesin asensin tälle palvelimelle Deluge-torrentin, jota voi käyttää Webuin kautta. Asennus tapahtui näin: http://blog.homelinux.org/?p=22

Edelleen kiusaa pieni kauneusvirhe: "tokasivun" -käyttäjät voivat päästä torrentin webuihin käsiksi.
« Viimeksi muokattu: 18.09.10 - klo:16.33 kirjoittanut basse »

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Palvelimen säätö
« Vastaus #8 : 18.09.10 - klo:16.50 »
Jos tuo Delugen webbikäyttöliittymä kuuntelee porttia 8112, kuten tuosta linkistäsi ymmärsin, niin tuohonhan voisi ainakin palomuurilla virittää vain tietyt ip:t pääsemään kyseiseen porttiin kiinni.

basse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Palvelimen säätö
« Vastaus #9 : 19.09.10 - klo:16.23 »
Näinhän tämän sai toimimaan, ei tosin aivan optimaalisella tavalla, tässähän väkisin maalaa itsensä nurkkaan, mutta sillä ei ole minun tapauksessani mitään käytännön vaikutuksia. Kiitos!