Kirjoittaja Aihe: Saisiko Ubuntu-CD:itä jaettavaksi? (Helsinki)  (Luettu 7551 kertaa)

smjn

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Saisiko Ubuntu-CD:itä jaettavaksi? (Helsinki)
« : 05.06.06 - klo:03.08 »
Onko jollekulle helsinkiläiselle tulossa isoa satsia ShipIt:stä tilattuja virallisia, painettuja Ubuntu 6.06 LTS -CD:itä? Ei viitsisi itse tilailla, ellei ole pakko. Jonkun tusinan verran haluasin ottaa jaettavaksi.

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Re: Saisiko Ubuntu-CD:itä jaettavaksi? (Helsinki)
« Vastaus #1 : 05.06.06 - klo:07.07 »
Tuskin on kovin isoa satsia tulossa - niitä kun ei pystynyt tilaamaan kuin 10/lärvi (Ubuntuja + kubuntuja yhteensä) joten rohkeasti itse tilaamaan.. shipit.ubuntu.com

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

smjn

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Re: Saisiko Ubuntu-CD:itä jaettavaksi? (Helsinki)
« Vastaus #2 : 05.06.06 - klo:15.40 »
Ajattelin, että LUG:t ym. ryhmät varmaan voivat tilata niitä isompiakin määriä kerralla. Jos näin on, tuntuisi tyhmältä, että Etelä-Afrikasta läheteltäisiin monta pientä erää, jos niitä voisi keskitetysti hakea Suomesta (eli Helsingistä) jostain paikasta.

peran

  • Vieras
Re: Saisiko Ubuntu-CD:itä jaettavaksi? (Helsinki)
« Vastaus #3 : 05.06.06 - klo:21.16 »
Niitähän voi tehdä itse!

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Re: Saisiko Ubuntu-CD:itä jaettavaksi? (Helsinki)
« Vastaus #4 : 05.06.06 - klo:21.39 »
Niitähän voi tehdä itse!
Asiahan ei sinansa minulle kuulu, mutta jotenkin tuntuu tyhmalta tuo lattyjen lahettely. Tietenkin, jos joku on modeemiyhteyden paassa, niin sitten on ihan kiva saada se latty vaikka postilla (mutta mieluummin lataa vaikka kaverin luona). Silla kun ei ole mitaan arvoa (minulle ainakaan) milta se asennuslevy nayttaa kun sita kaytetaan vain hetken verran. Resurssien tuhlaukselta tuntuu. Ja levyjen jakaminen myos. Tuntuu, etta kylla ilmainen aina ihmisille kelpaa, mutta moni ottaa vaikkei tarvitse tai koskaan kayta.

Tietty voi olla, etta iso osa kayttajista haluaa saada sen levyn kateensa eika murehtia, etta mista sen saa ladattua tjps.

Ei ole tarkoitus riitaa haastaa tietenkaan, mutta ihmetyttaa vain, etta se varsinainen idea tassa on? Kayttajamaaran lisaaminen ja asian tekeminen ihmisille mahdollisimman helpoksi ilmeisesti. Ehka siina on ihan pointtiakin.

smjn

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Re: Saisiko Ubuntu-CD:itä jaettavaksi? (Helsinki)
« Vastaus #5 : 05.06.06 - klo:22.04 »
Silla kun ei ole mitaan arvoa (minulle ainakaan) milta se asennuslevy nayttaa kun sita kaytetaan vain hetken verran.

Ei mullekaan ole väliä miltä se levy näyttää, jos olen itse asentamassa käyttöjärjestelmää (omalle tai jonkun muun) koneelle, mutta ...

Tietty voi olla, etta iso osa kayttajista haluaa saada sen levyn kateensa eika murehtia, etta mista sen saa ladattua tjps.

Ei ole tarkoitus riitaa haastaa tietenkaan, mutta ihmetyttaa vain, etta se varsinainen idea tassa on? Kayttajamaaran lisaaminen ja asian tekeminen ihmisille mahdollisimman helpoksi ilmeisesti. Ehka siina on ihan pointtiakin.

... tarkotuksena lienee Ubuntun tai (GNU/)Linuxin promoaminen. Kyllä jotkut, joille jaoin viime vuonna 5.04 CD:itä olivat tyytyväisiä saadessaan nimenomaan hyvännäköisen, virallisessa paketissa olevan levyn käteen ihan ilmaiseksi. En tosin tiedä kuinka moni oikeasti kokeili sitä, mutta ainakin ovat saaneet järjestelmään jonkinmoisen kosketuksen.

Ei niitä levyjä tietenkään ole mitään mieltä tyrkyttää sellaisille, jotka eivät ole millään tavalla kiinnostuneita aiheesta, mutta jos levyn antaminen saa ihmisiä tutustumaan vaihtoehtoiseen käyttöjärjestelmään - ja ymmärtämään, että sellaisia ylipäänsä on olemassa ja ne ovat käyttökelpoisia! - niin hyvä homma. Jos joku kokeilee eikä tykkää, niin ainakin tietää miksi ei tykännyt.

Mitä tule "kertakäyttöisyyteen": Levynhän voi antaa eteenpäin sitten kun ei enää sitä tarvitse. Tietty jonkun pelastusmedian pitäminen on aina hyödyllistä jos vaikka vahingossa sotkee asetuksensa, eikä kone enää buuttaa.

PS. Tilasin nyt sitten itse suoraan kymmenen levyä, kun täältä ei apua löytynyt.

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Re: Saisiko Ubuntu-CD:itä jaettavaksi? (Helsinki)
« Vastaus #6 : 05.06.06 - klo:22.26 »
... tarkotuksena lienee Ubuntun tai (GNU/)Linuxin promoaminen. Kyllä jotkut, joille jaoin viime vuonna 5.04 CD:itä olivat tyytyväisiä saadessaan nimenomaan hyvännäköisen, virallisessa paketissa olevan levyn käteen ihan ilmaiseksi. En tosin tiedä kuinka moni oikeasti kokeili sitä, mutta ainakin ovat saaneet järjestelmään jonkinmoisen kosketuksen.
Onhan tuossa varmasti vinhasti peraa.

Tietty liveCD voisi olla monelle se riittavan helppo (ja turvallisen tuntuinen) tapa todeta kayttiksen mieluisuus. Itse aloitin puolisen vuotta sitten Linux-taipaleeni kokeilemalla Knoppixia ja asentamalla silta liveCD:ta sen koneelle. Homma ei mennyt ihan nappiin enka ollut kaikkeen tyytyvainen, joten kayttelin jotain distrovalitsinta, joka kertoi, etta Ubuntu on minulle sopivin :) Silla tiella ollaan ja nyt nayttaisi silta, etta ainoa kiinnostava vaihtoehto on Mac. No nyt tassa ei taas ollut ehka kauheasti otetta, mutta menkoot.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Saisiko Ubuntu-CD:itä jaettavaksi? (Helsinki)
« Vastaus #7 : 06.06.06 - klo:09.56 »
Yksi syy myös levyn tilaamiseen on varmaankin se, että haluaa varmasti virheettomän levyn.
alias vililikku

Kaga

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Re: Saisiko Ubuntu-CD:itä jaettavaksi? (Helsinki)
« Vastaus #8 : 24.06.06 - klo:19.17 »
Ite kyllä aikoinaan tilasin sen 100 kappaletta Breezyjä :b

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Re: Saisiko Ubuntu-CD:itä jaettavaksi? (Helsinki)
« Vastaus #9 : 29.01.07 - klo:08.01 »
Tuskin on kovin isoa satsia tulossa - niitä kun ei pystynyt tilaamaan kuin 10/lärvi (Ubuntuja + kubuntuja yhteensä) joten rohkeasti itse tilaamaan.. shipit.ubuntu.com

r

Kyllä niitä voi tilata, itse tilasin taannoin 15 x86, 10 64bit ja 5 Power-PC:tä yhtenä könttänä, eikä ainakaan vielä ole tullut ilmoitusta että, "ehei, et sinä nyt noin montaa voi tilata"
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Re: Saisiko Ubuntu-CD:itä jaettavaksi? (Helsinki)
« Vastaus #10 : 29.01.07 - klo:08.03 »
Ajattelin, että LUG:t ym. ryhmät varmaan voivat tilata niitä isompiakin määriä kerralla. Jos näin on, tuntuisi tyhmältä, että Etelä-Afrikasta läheteltäisiin monta pientä erää, jos niitä voisi keskitetysti hakea Suomesta (eli Helsingistä) jostain paikasta.
Onko minulta mennyt jotain ohi? eikö Canonical toimi Alankomaissa? Ainakin minun tilaamani tavara on tullut Amsterdamista tjsp.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

Otto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
    • FSFE.org
Vs: Saisiko Ubuntu-CD:itä jaettavaksi? (Helsinki)
« Vastaus #11 : 19.03.07 - klo:13.36 »
Suomenkielisiä Ubuntu-CD:itä voi tilata myös suoraan Suomen Linux-tuelta: www.linux-tuki.fi/linux-cd , mutta ne eivät valitettavasti ole ilmaisia.

Jos mainitsette missä tilaisuudessa aiotte niitä jakaa, niin voitte mahdollisesti saada alennusta hyväntekeväisyysmielessä. Muuten CD:t myydään omakustannushintaan.

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Vs: Saisiko Ubuntu-CD:itä jaettavaksi? (Helsinki)
« Vastaus #12 : 19.03.07 - klo:16.40 »
Levyjä (Edgy) on muuten saatavilla myös Helsingissä Lasipalatsin kohtaamispaikalla. Tämä en nyt taas ole paras ketju asiaa mainostaa, mutten tähän hätään keksinyt muutakaan ja tähän asti koko mainostus on jäänyt tekemättä...

Siis vain yksittäiskappaleita omaan käyttöön tuolta. Jos osaa ja voi itse polttaa, niin helpomminhan se toki niin käy, lähinnähän noissa valmiissa on tuo promootiopuoli ja uusien houkuttelu tosiaan.

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Vs: Saisiko Ubuntu-CD:itä jaettavaksi? (Helsinki)
« Vastaus #13 : 19.03.07 - klo:17.36 »
Suomenkielisiä Ubuntu-CD:itä voi tilata myös suoraan Suomen Linux-tuelta: www.linux-tuki.fi/linux-cd , mutta ne eivät valitettavasti ole ilmaisia.

Nuohan eivät tosin olleet kai virallisia Ubuntu-CD:itä, ja niissä oli yrityksenne mainoksia ym? Kannattaisi varmaan mainita tuolla sivulla.

Heikki Sankalan Linux romput -palvelu näyttää tarjoavan 3 eurolla Ubuntua: http://koti.mbnet.fi/sankalah/

Onkohan Suomessa enemmänkin tällaisia palveluita?

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Saisiko Ubuntu-CD:itä jaettavaksi? (Helsinki)
« Vastaus #14 : 19.03.07 - klo:17.40 »
olen kyllä huomannut että oikea virallinen cd toimii windows käyttäjille paljon paljon paremmin kuin lataaminen ja polttaminen, tuntuu että jengillä menee mielenkiinto jo iso imagee polttaessa.
yritä siinä nyt sitte selvittää et se linux on ihan helppo käyttää! :D