Kannattaisiko kokeilla jotain muuta distroa, jos se sopisi paremmin raudallesi? Päivittämättä jättäminen lienee vastuuttomin ratkaisu ainakaan, jos koneessa on yhteys internetiin.
Hmm.. mulla on amd64 ja 64 bittinen käyttöjärjestelmä ja uudehko kone. Ubuntu oli varsinkin alkuun erittäin mahtava kokemus tahma-vistan jälkeen. Kuitenkin 9.04:stä lähtien on jatkuvasti jotain ongelmaa. Pöytäkonetta ei käytännössä kannata päivittää koska se on lähes 100% varma että se ei päivityksen jälkeen enää käynnisty... Ja aina tulee eri herja
Mulla on ubuntu parillakin eri koneella ja usein joutuu kikkailemaan ja etsimään bugeihin ratkaisuja. Ja useimmiten launchpadista löytyy tieto että kyseessä on tunnettu bugi.
Ymmärrän että tämä on open source ja tottakai tätä kehittävät vapaaehtoiset tekevät mahtavaa työtä. Silti se on jotenkin ironista että se on aina vista joka pelastaa ja käynnistyy kiltisti jotta pääsen etsimään ongelmaan ratkaisua kun ubuntu ei käynnisty..
Silloin kun tää toimii, ei ole ubuntun voittanutta.. Mutta ne päivät tuntuu olevan aina vaan harvemmassa, valitettavasti. On toki myös mahdollista että olen vain liian tyhmä ja pitäisi vain pysyä winkkarissa.
Uusimmassa versiossa tuli taas liuta "uusia hienoja" ominaisuuksia ja grafiikkaa, eikö ennemmin kannattaisi käyttää vähiä resursseja toiminnan vakauttamiseen? Tämä pienentäisi paremmin kynnystä linuxiin siirtymiseen tavis-ihmisten keskuudessa