Kirjoittaja Aihe: Pöytäkoneen hankintaa.  (Luettu 8501 kertaa)

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Pöytäkoneen hankintaa.
« Vastaus #20 : 24.08.10 - klo:09.32 »
Jos kerran pelailu jäi pois laskuista, niin edelleen mä mieluummin ottaisin AM3 setin kuin vanhentuneen Socket 775 setin.

Tein listaa viel SmartIT kaupasta:
Koodia: [Valitse]
Tuote nro.        Nimike                                   kpl    á hinta    Summa
KVR1333D3N9/1G    1GB 1333MHZ DDR3 NON-ECC CL9 DIMM         2     24,30 €    48,60 €
CTG-500-80P       CHIEFTEC PSU 500W ATX2.3 80+ BULK         1     38,00 €    38,00 €
WD5000AAKS        WD CAVIAR 500GB SATA2 7200RPM 16MB        1     42,30 €    42,30 €
785GM-E51         MSI AM3 AMD785G VGA DDR3 SATA2 GBLAN 8CH  1     61,50 €    61,50 €
ADX250OCGQBOX     AMD ATHLON II X2 250 AM3 BOX              1     61,50 €    61,50 €
Yhteensä:                                                                   251,90 €

Tuossa on siis lisäksi viel se poweri, jonka tarvitset ilmeisemmin myös. Plussana myös lisäksi 3x suurempi kovalevytila.
« Viimeksi muokattu: 24.08.10 - klo:09.36 kirjoittanut timbba »

marsu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili

ctk-jet

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Pöytäkoneen hankintaa.
« Vastaus #22 : 24.08.10 - klo:14.14 »
http://www.p1.foorumi.info/windoor


Kasailee koneita, olisiko apua?
____________________________
Meissä kaikissa asuu pingviini

.janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Pöytäkoneen hankintaa.
« Vastaus #23 : 24.08.10 - klo:18.13 »
Kiitoksia ihmiset avusta, katselen vaihtoehtojanne ja mietin tässä kaikessa rauhassa mihin päädyn.
Mites muuten, onko tuo SmartIt ollut muuten luotettava ?

Miten muuten, haluisin asentaa WIN7 ja Ubuntun uusimman rinnakkain, mutta kuullut "kauhutarinoita" siitä, että rinnakkaisasennus sekoittaisi koneen. Onko mahdollista ?
« Viimeksi muokattu: 24.08.10 - klo:18.17 kirjoittanut .janne »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Pöytäkoneen hankintaa.
« Vastaus #24 : 24.08.10 - klo:18.16 »
Tuolla budjetilla ei kyllä aitoa pelikonetta saa mitenkään. Toki WoW pyörii, siinä ei ole kaksiset vaatimukset, ja varsinkin Diablo 2...Sehän on jo periaatteesta ikivanha. Mikäli kuitenkin uusia 3D -pelejä tahtoo pelata niin budjetti tulee menemään satoja euroja yli tämän hetkisen.
Veljelle ostettiin kone vuosi sitten seuraavilla spekseillä ilman Windowsia: Intel Pentium Dual-Core 2,6 GHz, 4 GB 800 MHz DDR2, 320 GB, ATI Radeon HD3650 ja Antec Sonata III hintaan ~450€ eli ei tuo nyt niin mahdotonta ole, jos venyy sinne 500€ asti. Toki se on aika paljon enemmän kuin 350€.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

.janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Pöytäkoneen hankintaa.
« Vastaus #25 : 24.08.10 - klo:18.23 »
Olen myös miettinyt tässä jos pala palalta noita osia ostelisi.
Pitäisi vaan olla kärsivällisyyttä odotella sitä, kunnes koko paketti on saatu "kerättyä".
Näin ei olisi sitten tuolla hinnallakaan oikeastaan väliä, kunhan osat eivät olisi yli 200€ kipaleelta.

Pitää nyt rauhassa miettiä mikä olisi paras vaihtoehto, kannattaako teidän mielestä ostaa osa kerrallaan ?

Tarkoittaako muuten seuraava: "Prosessorien 64-tavun yhteensopivuus: Kyllä" nimenomaan 64bit tukea ?
« Viimeksi muokattu: 24.08.10 - klo:18.24 kirjoittanut .janne »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Pöytäkoneen hankintaa.
« Vastaus #26 : 24.08.10 - klo:18.27 »
Olen myös miettinyt tässä jos pala palalta noita osia ostelisi.
Pitäisi vaan olla kärsivällisyyttä odotella sitä, kunnes koko paketti on saatu "kerättyä".
Näin ei olisi sitten tuolla hinnallakaan oikeastaan väliä, kunhan osat eivät olisi yli 200€ kipaleelta.

Pitää nyt rauhassa miettiä mikä olisi paras vaihtoehto, kannattaako teidän mielestä ostaa osa kerrallaan ?
En ehkä ainakaan laittaisi jemmaan mitään osia, kun niillä on tapana päivittyä vaan ennemmin säästäisin rahat tai sitten ostaisin sopivan emon integroidulla näyttiksellä ja päivittäisin sen myöhemmin, samoin muistia vain 2 GB ja riittävän kiintolevyn, koska niitä saa lisää. Suoritin melkein kannattaa kerralla ostaa riittävänä, mutta onneksi useimmat kaksi ytimiset ei halpikset (ei siis esim. Celeron Dual Core tjsp.) ovat sopivia. Ja tämä oli minun mielipiteeni asiasta.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

.janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Pöytäkoneen hankintaa.
« Vastaus #27 : 24.08.10 - klo:18.39 »
En ehkä ainakaan laittaisi jemmaan mitään osia, kun niillä on tapana päivittyä vaan ennemmin säästäisin rahat tai sitten ostaisin sopivan emon integroidulla näyttiksellä ja päivittäisin sen myöhemmin, samoin muistia vain 2 GB ja riittävän kiintolevyn, koska niitä saa lisää. Suoritin melkein kannattaa kerralla ostaa riittävänä, mutta onneksi useimmat kaksi ytimiset ei halpikset (ei siis esim. Celeron Dual Core tjsp.) ovat sopivia. Ja tämä oli minun mielipiteeni asiasta.

Olen tässä miettinyt juuri sitä, että ostaisin ensin emolevyn ja sihen sopivan prosessorin.
Myöhemmin sitten muuta härpäkkeet, mitäs tuollaisesta ideasta sanot ?

whiski

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 292
    • Profiili
    • Fotopiironki
Vs: Pöytäkoneen hankintaa.
« Vastaus #28 : 24.08.10 - klo:18.50 »
En ehkä ainakaan laittaisi jemmaan mitään osia, kun niillä on tapana päivittyä vaan ennemmin säästäisin rahat tai sitten ostaisin sopivan emon integroidulla näyttiksellä ja päivittäisin sen myöhemmin, samoin muistia vain 2 GB ja riittävän kiintolevyn, koska niitä saa lisää. Suoritin melkein kannattaa kerralla ostaa riittävänä, mutta onneksi useimmat kaksi ytimiset ei halpikset (ei siis esim. Celeron Dual Core tjsp.) ovat sopivia. Ja tämä oli minun mielipiteeni asiasta.

Olen tässä miettinyt juuri sitä, että ostaisin ensin emolevyn ja sihen sopivan prosessorin.
Myöhemmin sitten muuta härpäkkeet, mitäs tuollaisesta ideasta sanot ?

Ennemminkin säästä vaikka sukanvarressa rahat ja osta sitten toimiva kokonpano, kun rahat riittää. Kehitys on sen verran vilkasta, että tuolla lailla koottuna, ei taatusti saa järkevää pakettia kasaan.
Ei ole häpeä olla pelle, kunhan vain itse tietää olevansa sitä.

http://www.fotopiironki.fi/palsta/index.php
http://www.malmilandia.fi/kuvagalleria/main.php
Kuvagalleria Fotopiirongin jäsenille valmis

.janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Pöytäkoneen hankintaa.
« Vastaus #29 : 24.08.10 - klo:18.57 »
Selvä. Ei muuta ku sukanvarteen seteleitä pistämään, kiitoksia paljon avusta.
Pistän sitten tänne foorumille joskus viestiä, millaisen kokoonpanon kasailin ja miten Ubuntu pyörii siinä.

Kiitos ja Kumarrus :)

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Pöytäkoneen hankintaa.
« Vastaus #30 : 24.08.10 - klo:19.49 »
Ennemminkin säästä vaikka sukanvarressa rahat ja osta sitten toimiva kokonpano, kun rahat riittää.
Rahojen säilyttäminen sukanvarressa ei tuota korkoa.