Kirjoittaja Aihe: asennus keskeytyy.  (Luettu 2788 kertaa)

savinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 102
    • Profiili
asennus keskeytyy.
« : 22.08.10 - klo:19.57 »
Eli ajattelinn asentaa ubuntun windowsini tilalle, koska windows oli karseen hias.... No, latasin tuon levylle ja rupesin asentamaan, se untubun logo tuli ja ne ihmeen pallot... Mutta tämän jälkeen ruudun yläkulmaan tulee pieni teksti jossa selitetään jotein erroria että prosessi on keskeytynyt, niin pientä etten oikein edes saa selvää.... Mut missä vika?

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: asennus keskeytyy.
« Vastaus #1 : 22.08.10 - klo:20.43 »
Vaikea sanoa varmasti tuon tiedon perusteella. Mitähän siinä mahtaa tarkalleen lukea? Entä oletko tarkistanut, että se asennuslevy on kunnossa? Siis ettei latauksessa ole sattunut virheitä.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

savinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 102
    • Profiili
Vs: asennus keskeytyy.
« Vastaus #2 : 23.08.10 - klo:17.17 »
Vaikea sanoa varmasti tuon tiedon perusteella. Mitähän siinä mahtaa tarkalleen lukea? Entä oletko tarkistanut, että se asennuslevy on kunnossa? Siis ettei latauksessa ole sattunut virheitä.


No, poltin uuden levyn ja kokeilin, Nyt tulee hati vain musta ruutu joka ilmoittaa: Aptentting to boot from cd rom. Ja sitten tulee tiedot levystä. Tätä jatkuu ja jatkuu vain.

Ai niin, levynä on dvd-rv    ja sitten tuota finish remix on se mitää oon yrittäny asentaa...
« Viimeksi muokattu: 23.08.10 - klo:17.19 kirjoittanut savinen »

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: asennus keskeytyy.
« Vastaus #3 : 25.08.10 - klo:02.03 »
Kannattaa tarkistaa, ettei imagen latauksessa tai sen poltossa levylle ole tullut ongelmia. Jälkimmäisen saat tarkistettua CD:n alkuvalikosta, muistaakseni nimeltään "Tarkista CD-levyn virheettömyys" tai jotain sinne päin. Ensimmäisen saat tarkistettua esim. Windowsin puolella vaikka tällä.

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: asennus keskeytyy.
« Vastaus #4 : 25.08.10 - klo:11.17 »
...
Ai niin, levynä on dvd-rv    ja sitten tuota finish remix on se mitää oon yrittäny asentaa...

Siis levysi on joko dvd-r tai dvd-rw ? Tuo jälkimmäinen on kyllä mielestäni kaikkein yhteensopimattomin versio dvd-medioista, mikä voi olla oleellista koska koneesi ei taida olla aivan uusi (päättelen koska sanot XP:n olevan hyvin hidas).

Varsinainen kysymykseni on kuitenkin se, että olethan varmasti polttamassa DVD-imagea etkä CD-imagea - noilla sivuilla on molemmat?

Fezz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: asennus keskeytyy.
« Vastaus #5 : 02.09.10 - klo:15.04 »
Minulla on täsmälleen sama ongelma ja olen tarkistanut levyn virheettömyyden. Itse asiassa olen yrittänyt asentaa Finnish Remiä DVD-R-levyltä ja tavallista englanninkielistä versiota suoraan Ubuntu.com -sivuilta CD-R-levylle poltettuna. Kumpikin antaa samantyyppisen virheilmoituksen kuin edellä oli jo mainittu. Voisiko syy olla biosissa? Minulla Phoenix AwardBios 2001.

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: asennus keskeytyy.
« Vastaus #6 : 02.09.10 - klo:15.23 »
Jos olette varmoja että haluatte asentaa(ettekä siis testata livelevyltä) ubuntun, niin voittehan asentaa sen suoraan alternate levyltä. Se skippaa melko tehokkaasti kaiken esim näytönohjaimiin liittyvät asennusongelmat.

Tuossa minun allekirjoituksessa on yksi asennusohje alternatea varten.