Kirjoittaja Aihe: id Software julkaisi ET:n ja Return to Castle Wolfensteinin lähdekoodit  (Luettu 5922 kertaa)

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
id Software julkaisi Enemy Territoryn ja Return to Castle Wolfensteinin lähdekoodit:
Koodia: [Valitse]
ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/source/
Lähde.
« Viimeksi muokattu: 13.08.10 - klo:22.30 kirjoittanut Karvameduusa »

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Tämä on yksi syy miksi id Software on lempipelitaloni (vaikka viime vuoden titlet ovatkin olleet hieman kuivahkoja, esim. Doom 3). <3

id Tech 4:n lähdekoodin julkaisua odotellessa...
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Katos, iowolfet and iortcw projektit ovat jo alkaneet (eli porttaus kehittyneempään ja korjattuun ioquake3- pelimoottorille). ( http://ioquake3.org/2010/08/12/welcome-wolfenstein-enemy-territory-and-return-to-castle-wolfenstein/ ) Toivottavasti joku myös vähän tweakkaa grafiikoita nykyaikaisemmaksi, voisi olla kysytty tempaus...

Edellistä lausetta kirjoittaessani tuli myös mieleen Xreal porttaus, anyone? :D
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Immo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 776
  • Ammuin sheriffin.
    • Profiili
Aika jees, että antavat hyvää hyvyttään koodin kaikelle maailmalle.
"there's two types of people. Those who are very good. And those who are dead. I'm very good"

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Siis voiko return to castle wolfensteiniä pelata nyt ilmaiseksi ???

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Vai voiko pitäisikö tohon kehittää mapit ja muu data itse.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11481
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vai voiko pitäisikö tohon kehittää mapit ja muu data itse.
Ei saa kuin koodin, eli kenttiä varten pitää ostaa se peli tai tehdä ne itse. Jälkimmäisessä on kohtalaisen vähän järkeä.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Jos joskus tulee himo pelata, niin ei se paljon maksa ostaa peliä.

Onko et nyt siis avointa koodia, muutenkin kuin osin niinkuin ennen.

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Jos joskus tulee himo pelata, niin ei se paljon maksa ostaa peliä.

Onko et nyt siis avointa koodia, muutenkin kuin osin niinkuin ennen.

V2.fi:
Lainaus
Molempien pelien EULA:t ovat edelleen voimassa, eikä lisenssi kata mitään pelidataa, joten suoraan pelaajille julkistuksella ei ole sinällään välitöntä merkitystä. Omia avoimen lähdekoodin räiskintäpelejään väsäävät sen sijaan ovat jälleen kerran saaneet projekteilleen mukavaa työntöapua übernörtti Carmackilta.

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Tuleeko tuosta sitten samantapaisia porttauksia kuin Quake-peleistä.

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Tuleeko tuosta sitten samantapaisia porttauksia kuin Quake-peleistä.
Kyllä.

Voi olla että tulee OpenArena tyylisiä porttauksia.

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Open Arena onkin hyvä peli ;D

henri_aleksi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 319
    • Profiili
Tarkemmin asiaa (ja mitä kaikkea on julkaistu) pitäisi tarkoittaa natiivia return to castle wolfwenstainia linuxille, tarvitsee vain ostaa peli grafiikoiden saamiseksi.

Vähän sama kuin OpenTTD, johon tarvitsit vielä jokin aika sitten alkuperäisen pelin grafiikoita varten.
"Theory is when you know something, but it doesn't work. Practice is when something works, but you don't know why.
Programmers combine theory and practice: Nothing works and they don't know why."

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11481
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Ehkä nyt saadaan helpotusta ikkunanvaihtoon? :)
Joka tapauksessa erittäin hienoa, kun tälläistä tehdään.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Edellistä lausetta kirjoittaessani tuli myös mieleen Xreal porttaus, anyone? :D

...ja sieltähän se on tulossa.

http://xreal-project.net/?page_id=3/news/xreal-renderer-to-be-ported-to-wolfet
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Kaikki tämä vie joka tapauksessa Linux-pelaamista aina eteempäin.

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Kaikki tämä vie joka tapauksessa Linux-pelaamista aina eteempäin.
Noh, loppujen lopuksi kyseessä on vain sama vanha peli uudella renderimoottorilla... Eli tuskin sillä kovin suurta vaikutusta varsinaiseen linuxpelaamiseen on, avoimen lähdekoodin pelaamiseen kylläkin.

Linuxpelaaminen edistyy vain silloin kun uusia pelejä ilmestyy Linuxille.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Kaikki tämä vie joka tapauksessa Linux-pelaamista aina eteempäin.
Noh, loppujen lopuksi kyseessä on vain sama vanha peli uudella renderimoottorilla... Eli tuskin sillä kovin suurta vaikutusta varsinaiseen linuxpelaamiseen on, avoimen lähdekoodin pelaamiseen kylläkin.

Linuxpelaaminen edistyy vain silloin kun uusia pelejä ilmestyy Linuxille.

Taisin hieman innostua ;D