Onkohan tuosta usb-modeswitch 1.1.4 toimimattomuudesta (Ubuntu 10.04:ssä) joillakin modeemeilla (minulla ainakin CS-15 ja E1552) mitään bugiraporttia? Itse en ainakaan pikaisella hakemisella sellaista löytänyt. Sama versiohan kuitenkin näytti toimivan Maverick Meerkatin RC:ssä, mikäli oikein testasin.
EDIT: Kyseinen bugi korjattu eilen Lucid Lynxille julkaistussa usb-modeswitch 1.1.4-1~lucid1-paketissa, joten päivitys riittää.
https://launchpad.net/~odyx/+archive/usb-modeswitchVASTAAN ITSE: Näköjään usb-modeswitch 1.1.4 vaatii toimiakseen tiedoston /lib/udev/hotplug.functions, joka löytyi mm. debianin paketista udev_161-1_i386.deb. Ainakin sen tiedoston kopioimisen (siis ilman koko paketin asennusta!) jälkeen katosi CS-15 liittämisessä virheilmoitus, jonka loppu oli aina jotain tuollaista:
[ 816.014216] sr 3:0:0:0: [sr1] Add. Sense: Logical block address out of range
[ 816.014223] sr 3:0:0:0: [sr1] CDB: Read(10): 28 00 00 00 53 82 00 00 02 00
[ 816.014236] end_request: I/O error, dev sr1, sector 85512
LÄHDE: Maverick Meerkatin bugi-ilmoitus:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/maverick/+source/udev/+bug/625110 (viesti #14)
"This is due to Ubuntu's udev not shipping /lib/udev/hotplug.functions. Other packages use that as well, so instead of trying to find all those, let's just ship this file in Ubuntu as well. Thanks Didier!"EDIT2: Liitteenä Maverick Meerkatin hotplug.functions, joka lisääminen Lucid Lynxiin palauttaa ainakin CS-15 toiminnan, kun käytössä on usb-modeswitch 1.1.4-1.
Eli kopioi (sudona) hotplug.functions.txt --> /lib/udev/hotplug.functions
Lisäys: Tuon tiedoston voi näköjään kopioida lennostakin. Kun CS-15 tai E1552 -modeemin irrottaa ja kytkee takaisin, rupeaa verkkosovelma heti hakemaan yhteyttä ja kytkee sen saman tien päälle. Ainakin minulla (testissä täysin päivitetty Lubuntu 10.04)
EDIT3: En löytänyt paikkaa, missä olisin voinut tehdä bugiraportin, joten lähetin viestin Didier Raboudille palautelomakkeella.
EDIT4: Paluupostissa aamulla tulikin jo tieto, että korjaus on "pian" tulossa.
[ylläpito on poistanut liitteen]