Itse olen muuntanut Avidemuxilla aukeamattoman .flv -tiedoston ensiksi .mpg -tiedostoksi.
[...]
ffmpeg -i tiedosto.flv -ab 56k -ar 22050 -b 1500k -s 640x480 tiedosto.mpg
Pakkaat tuossa äänen ja videon uudelleen, mikä on todennäköisesti tarpeetonta, jos Avidemuxilla on ongelmia vain FLV-kääreen eikä sisällön kanssa. Uudelleenpakkaus voi heikentää laatua huomattavasti, etenkin jos nuo käyttämäsi parametrit (videon ja äänen bitrate, äänen näytteenottotaajuus, kodekit) ovat huonommat kuin alkuperäisessä tiedostossa. Lisäksi skaalausta ei tarvitse tehdä ellet halua muuttaa videon resoluutiota.
Kannattaa ensin kokeilla pelkkää uudelleenkäärimistä MKV:ksi:
ffmpeg -i tiedosto.flv -acodec copy -vcodec copy tiedosto.mkv
Itse asiaan, muunnos onnistuu myös mencoder: in avulla:
mencoder lähdetiedosto.h264 -ovc x264 -x264encopts bitrate=80000 -fps 25 -o kohdetiedosto.mp4
Tuossakin video pakataan turhaan uudelleen, joskin käyttämäsi 80 Mbps bitrate on niin korkea, että normaalin 1080p-videon laatu ei juuri heikkene. H.264 elementary streamin voi sijoittaa MP4 ja MKV-säiliöihin näin:
MP4Asenna ensin paketti
gpac, joka sisältää tarvittavan MP4Box-ohjelman (asennus päätteessä:
sudo apt-get install gpac)
Mux:
MP4Box -fps 25 -i lähdetiedosto.h264 kohdetiedosto.mp4
MKVAsenna paketti
mkvtoolnix, joka sisältää tarvittavan mkvmerge-ohjelman. (Asennus päätteessä:
sudo apt-get install mkvtoolnix). Mkvmergelle on saatavilla myös graafinen edustaohjelma paketissa mkvmerge-gui.
Mux:
mkvmerge --default-duration 0:25fps lähdetiedosto.h264 -o kohdetiedosto.mkv
ffmpegillä voi yrittää seuraavaan tapaan, mutta tuloksena saatava tiedosto ei välttämättä ole kaikin puolin standardin mukainen. Sitä voi kuitenkin käyttää esimerkiksi Avidemuxin kanssa.
ffmpeg -r 25 -i lähdetiedosto.h264 -vcodec copy -an -o kohdetiedosto.mp4