Kirjoittaja Aihe: Ubuntu ei polta..  (Luettu 3451 kertaa)

Casq

• Käyttäjä
    • Profiili
Ubuntu ei polta..
« : 04.06.06 - klo:07.58 »
Laitoin hakusanaksi foorumiin poltto ja kaikenlaisia ongelmia etsin, mutta en törmännyt sellaiseen mikä minulla olisi.
Eli.. kyseessä on vanha 733mhz P2 jossa on Iomegan zipcd 650. Gnomebaker KYLLÄ polttaa, eli periaatteessa
minulla ei ole ongelmaa, mutta tahtoisin että ubuntu osaisi polttaa jo tässä mukana tulevilla työkaluilla.
Se olisi paljon helpompi neuvoa esim.vanhemmille että draggaatte ne kuvanne sinne polttokansioon, ja "write cd"
en tiedä mikä se on suomenkielisessä ubuntussa varmaan "Kirjoita levy", kuitenkin.
Gnomebakerilla olen ne polttoni mitä minulla on tähän mennessä hoitanut, mutta vähän on kismittänyt että esim.image ei
voi palaa niin näppärästi että valitsen sen vain valikosta vaan joudun joka kerta sen hoitamaan bakerilla, tai sitten
että valitsisin vaan paikoista cd/dvd creatorin ja alkaisin drag & droppaan ja sitten write.

Eli tosiaan.. polttaminen onnistuu, mutta haluaisin että se onnistuisi myös noilla yksinkertaisimmillakin työkaluilla.
OS X, Win XP, Ubuntu

Patse

• Vieras
Re: Ubuntu ei polta..
« Vastaus #1 : 07.06.06 - klo:03.56 »
Itellä ainakin on onnistunut Breezyllä ja Dapperilla cd:lle poltto ihan Kopioi-->Liitä systeemillä (Data levy) ja yksikään levy ei oo pilalle mennyt.Imagen oon saanut poltettuu sillain, että oon klikannut imagetta oikean puoleisella hiiren painikkeella ja valinnut Luo cd vai mitähän siinä nyt lukikaan...Jotain siihen suuntaan kummiskin.En oo sitten varma mut ainakin Audio cd kopiointi imageksi tartti cdrdao paketin...Muistaakseni.

moma

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 07.06.06 - klo:10.49 »
Ajan Ubuntu Dapperia ja GNOME desktoppia mutta en ilman K3B levynpolttajaa halua olla. Se on oikeastaan KDE pohjainen.
$ sudo apt-get install k3b
$ k3b

terveisin
  moma
  http://www.futuredesktop.com/ubuntu6.06.html
« Viimeksi muokattu: 07.06.06 - klo:10.52 kirjoittanut moma »

Casq

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 07.06.06 - klo:11.14 »
Meni meikällä penat sekaisin, eli siis P3 733mhz, käytän tätä konetta niin harvoin että tuppaa jotkin asiat unohtumaan.
Eli edelleenkin, levyt kyllä palaa muilla ohjelmilla, mutta nautiluksen omalla polttajalla on vaikeuksia osata polttaa.
Muuten näppärältä tuntuva cd/dvd-creator ei toimi, niin kuin ei myöskään imagesta oikealla klikkaaminen ja
sen polttaminen.

Päivän päätteeksi, saan levyni poltettua. Mutta haluaisin pystyä polttamaan myös ihan "nautiluksella".
Kokeilen tänään myöhemmin jos tuo poltto olisi nyt taianomaisesti alkanutkin toimia, en tosin usko
koska en ole mielestäni mitään siihen liittyvää pakettia viimeaikoina asentanut. Käyttiksen kyllä
asensin uudelleen. Kokeilin välissä zenwalkia, joka oli pettymys. Olisi vaan pitänyt pysyä ubuntussa.
« Viimeksi muokattu: 07.06.06 - klo:11.21 kirjoittanut Casq »
OS X, Win XP, Ubuntu

Patse

• Vieras
« Vastaus #4 : 07.06.06 - klo:22.39 »
Itsellä onkin alla P2 350MHZ Compaq kone (EI SAA NAURAA!!!) ja joskus kyllä tuntuu että järki lähtee odottelussa :) Mutta levyt polttelen ihan 8x nopeudella aina ja  silti kaikki poltto jutut on kyllä onnistunut ihan Nautiluksella,Serpentinessä, ja Joskus hyvällä tuurilla Gnomebakerilla.Nyt käytän Kubuntua eli poltto-ohjelma on nyt k3b.Kannattaa myös kokeilla aseman firmwaren päivitystäkin.Itsellä ainakin BenQ DW1640 ei ees Ubuntua eikä Kubuntua alkanut ees asentamaan,mutta FW päivityksen jälkeen alkoi tapahtumaan.Ei ainakaan oo omasta mielestä hyvä asema (K)ubuntun kaa välillä sai levyn ulos vaan kun boottasi koneen.

Toni Heinonen

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 09.07.06 - klo:22.04 »
Meni meikällä penat sekaisin, eli siis P3 733mhz, käytän tätä konetta niin harvoin että tuppaa jotkin asiat unohtumaan.
Eli edelleenkin, levyt kyllä palaa muilla ohjelmilla, mutta nautiluksen omalla polttajalla on vaikeuksia osata polttaa.
Muuten näppärältä tuntuva cd/dvd-creator ei toimi, niin kuin ei myöskään imagesta oikealla klikkaaminen ja
sen polttaminen.

Päivän päätteeksi, saan levyni poltettua. Mutta haluaisin pystyä polttamaan myös ihan "nautiluksella".
Kokeilen tänään myöhemmin jos tuo poltto olisi nyt taianomaisesti alkanutkin toimia, en tosin usko
koska en ole mielestäni mitään siihen liittyvää pakettia viimeaikoina asentanut. Käyttiksen kyllä
asensin uudelleen. Kokeilin välissä zenwalkia, joka oli pettymys. Olisi vaan pitänyt pysyä ubuntussa.

Minulla on sama vika, ja olen onnistunut debuggaamaan vian siihen pisteeseen, että jokin nautiluksen ja serpentinen poltto-ominaisuuksissa vaatii pääkäyttäjän oikeuksia. Olisiko sinun mahdollista kokeilla käynnistää ensin komentorivi (Sovellukset->Apuohjelmat->Pääte), ja sieltä käynnistää joko nautilus tai serpentine pääkäyttäjän oikeuksilla? Eli anna käsky sudo serpentine tai sudo nautilus ja käytä ponnahtavaa ikkunaa polttamiseen. Toimiiko tuo?

Itselläni nimittäin toimii. Gnomebaker toimii nimittäin itsellänikin ihan normaalisti, mutta serpentine ja nautilus vaativat nuo pääkäyttäjän oikeudet. Jos tavallisena käyttäjän yrittää ajaa, homma toimii kunnes itse polton pitäisi alkaa, jolloin töpsähtää saman tien virheilmoitus ("poltto epäonnistunut").

Onko kellään mitään hajua, miten nautilusta tai serpentinea saisi debugattua?