Voihan tietysti olla, että joitakin rajoituksia on kaiuttimien konfaamisessa - varsinkin jossakin halvassa Sonyssa (niissä on minun kokemukseni mukaan ollut aina ihme puutteita, Yamahassa taas ei. Esim. Sonyjen bassokorostuksen keskitaajuus on aina päin p prinkkalaa, 80-luvun R-1000 Yamahassa oli jo alhaalla, en muista ulkoa). Mulla ainakin voi valita ihan yksityiskohtaisesti mitkä kaiuttimet on päällä, tosin subbaria ei minulla ole ollenkaan.
Tällä konfaamisella ei kuitenkaan sinänsä ole väliä, koska saahan subbarille signaalin stereokanavistakin - ei siihen mitään .1 kanavaa tarvita - kytkentä tosin muuttuu ja voi olla että säädettävyys kärsii (vaikka tuskin hyvällä subbarilla).
En kyllä usko, että Yamaha olisi säädetty erityisesti juuri siten, että keskikaiuttimen poiskonffaus kytkee subbarin pois. Nythän tässä konfataan myös takakaiuttimet pois joka tapauksessa.
Tästä .1 kanavasta vielä sen verran, että eihän sinulla tätä kanavaa edes ole kuin 5.1 äänilähteessä - siis sitä ei ole koskaan: musiikissa (tuskin sinulla montaa 5.1 levyä on, jos yhtään), digi-TV:ssä, vanhemmissa DVD-levyissä tai muissa vanhemmissa video/musiikkilähteissä, divX-elokuvissa joissa ei erityisesti ole juuri tätä koodausta. Samoissa tapauksissa mitään keskikanavaa ei ole olemassa.
Joten sinun pitää kuitenkin saada sinne subbariin mökää stereokanavista ehkä 90% ajasta (tai jotain, minulla luku on suurempi) - tosin enhän tiedä minkälaisia kanavapaketteja katselet ja mitä ne tukevat.
... en tosin pysty antamaan mitään insider tietoja subbarin kytkennästä koska en sitä ole käyttänyt ... mutta kysyjä varmaan tietää siitä itse.