Kirjoittaja Aihe: Gwibber, Facebook tilin lisäys ei onnistu (Ubuntu 10.04)  (Luettu 4281 kertaa)

Jarre

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Facebook tilin lisäys Gwibberiin ei onnistu millään. Tilin lisäämisen jälkeen (Add... -> Facebook account -> Authorize with Facebook -> Authorization succeeded) tiliä ei vaan näy vasemmassa tilapalkissa missä esim. twitter tili näkyy ja päivitykset ei tule perille. Twitter siis toimii ihan moitteetta.

Muilla samanlaisia ongelmia ja/tai ratkaisua?

Kyseessä siis Ubuntu 10.04 i386 Desktop, kaikki update manager:n päivitykset ajettu ja Gwibberin versio on 2.30.1.

 - Jarre

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Gwibber, Facebook tilin lisäys ei onnistu (Ubuntu 10.04)
« Vastaus #1 : 28.07.10 - klo:20.14 »
Sama ongelma minulla eikä tietoa mistä johtuu.

Matti Saastamoinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
    • Avautuma-blogi
Vs: Gwibber, Facebook tilin lisäys ei onnistu (Ubuntu 10.04)
« Vastaus #2 : 16.08.10 - klo:21.13 »
Mikäli et pysty luomaan Facebook-tiliä lainkaan, niin kirjaudu selaimellasi Facebookiin ennen tilin lisäämistä. Itselläni tilin luominen ei onnistunut, ellen ollut samaan aikaan kirjautuneena Facebookissa. Tämä siitä huolimatta, että Gwibber ilmoitti valtuutuksen onnistuneen.

Itselläni on ongelmana, että Facebook-viestit eivät päivity Gwibberiin. Twitter, Qaiku ja Identi.ca toimivat kuten pitääkin. Bugiraportti Launchpadissa: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/gwibber/+bug/614742


HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Gwibber, Facebook tilin lisäys ei onnistu (Ubuntu 10.04)
« Vastaus #3 : 19.08.10 - klo:18.58 »
Ei kyl pelitä ei si millään mokoma gwibber, onko kellään mitään käsitystä mikä mättää?

Markku Pääkkönen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 209
    • Profiili
    • Markku Pääkkönen
Vs: Gwibber, Facebook tilin lisäys ei onnistu (Ubuntu 10.04)
« Vastaus #4 : 08.09.10 - klo:10.31 »
Facebookin sain lisättyä Gwibberiin kun käytin valtuutuksessa sähköpostiosoitteen tilalla käyttäjätunnusta, jonka saa täältä: http://www.facebook.com/username/

Alkuperäinen ohje täällä: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/gwibber/+bug/595265/comments/19

Twitterin joutuu valtuuttamaan uudestaan, se siirtyi käyttämään oAuth autentikointia.

Terveisin Markku Pääkkönen
onko parempi olla oikeassa vai onnellinen...

hiltuer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 60
    • Profiili
Vs: Gwibber, Facebook tilin lisäys ei onnistu (Ubuntu 10.04)
« Vastaus #5 : 09.09.10 - klo:13.03 »
Moi,
Miten tuo käytännössä tapahtuu, kun Gw ei missään vaiheessa kysy mitään käyttäjätunnusta?
Erkki

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Gwibber, Facebook tilin lisäys ei onnistu (Ubuntu 10.04)
« Vastaus #6 : 09.09.10 - klo:14.22 »
Minulla ei auta vaikka yrittäisi käyttäjätunnuksella kirjautua, sama alkuperäinen ongelma vaivaa eli vaikka valtuutus näyttää menevän läpi niin tiliä ei kuitenkaa näy missään.

Markku Pääkkönen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 209
    • Profiili
    • Markku Pääkkönen
Vs: Gwibber, Facebook tilin lisäys ei onnistu (Ubuntu 10.04)
« Vastaus #7 : 11.09.10 - klo:21.00 »
No mulla noi toimii. Kävin tosin ennen uutta valtuutusta poistamassa apuohjelmat>salasanat ja salausavaimet>salasanat välilehdeltä gwibberin facebookiin ja twitteriin viittaavat passwordit ja secret keysit. Muutaman kerran jouduin sitä jumppaamaan mutta lähti toimimaan. Twitterissä joutuu vielä settings>connections välilehdeltä painamaan Ubuntun kohdalla rewoke access nappia.

Toivottavasti saatte pelittämään, mulla ei ole tämän enempää tohon apuja tarjota. Mulla on siis Gwibber 2.30.2, siihen tuli joku päivitys noin viikko sitten, jonka jälkeen lähti toimimaan.

Terveisin Markku Pääkkönen
onko parempi olla oikeassa vai onnellinen...

hiltuer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 60
    • Profiili
Vs: Gwibber, Facebook tilin lisäys ei onnistu (Ubuntu 10.04)
« Vastaus #8 : 13.09.10 - klo:08.38 »
Mun kone on proxyn takana ja luulen että siitä ei ole sopiva portti auki. Aina kun yritän valtuuttaa facebook-tilin, tulee ilmoitus Unable to load page... Cannot connect to destination.
Erkki

EDIT: Asensin Yoono:n. Se toimii.
« Viimeksi muokattu: 15.09.10 - klo:11.44 kirjoittanut hiltuer »

samuelranta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Gwibber, Facebook tilin lisäys ei onnistu (Ubuntu 10.04)
« Vastaus #9 : 24.09.10 - klo:20.16 »
Täysin sama ongelma täällä myös. Tosin läppärissä toimi heti, pöytäkoneella ei eli rautakin vaikuttaa asiaan!
Monia konsteja olen kokeillut mutta niistä ei ole ollut apuja.