Kirjoittaja Aihe: Asus eee PC hakusessa  (Luettu 8445 kertaa)

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Asus eee PC hakusessa
« Vastaus #20 : 21.07.10 - klo:18.57 »
Kokeilin JoliCloud Pre-Beta virtuaalikoneella joka sattui olemaan jäljellä ja on siellä Suomi ainakin listoilla ja valittavissa. En kokeillut loppun asti että miten toimisi, mutta jotain kielitukea se lataili. Nykyäänhän on uudempi versio saatavana.

Semmosta vielä, että Win 7 Home versiosta (versio ilman medioita) sai Asukselta 33 euroa pois jos sitä ei ottanut ollenkaan käyttöön.  Jonkun verran paperityötä, mutta asiallinen palvelu heidän tuessaan.

Sinullahan näkyi olevan joku Starter-versio, joten hyvitys siitä lienee pienempi.

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Vs: Asus eee PC hakusessa
« Vastaus #21 : 21.07.10 - klo:22.40 »
Starterhan on ihan rampa, minun mielestäni, mutta voi siitä joitain euroja pois saada.

JiiiHooo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 182
    • Profiili
Vs: Asus eee PC hakusessa
« Vastaus #22 : 21.07.10 - klo:22.46 »
Starterhan on ihan rampa, minun mielestäni

Joo näin olen kans lueskellut, vaikkakin koneen käyttötarkoitusta ajatellen ajaa varmaan monelle asiansa... :) JoliCloud kumminkin tulee omaan koneeseen  :P Jospa siinä sitten toimisi toi Huawei e160e mokkulakin...
« Viimeksi muokattu: 21.07.10 - klo:22.50 kirjoittanut JiiiHooo »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Asus eee PC hakusessa
« Vastaus #23 : 21.07.10 - klo:22.48 »
Starterhan on ihan rampa, minun mielestäni

Joo näin olen kans lueskellut, vaikkakin koneen käyttötarkoitusta ajatellen ajaa varmaan monelle asiansa...

Naurettavin rajoitus on, ettei kuulemma taustakuvaa voi vaihtaa. Muita on esim. DVD:tä ei voi katsoa (siis USB-aseman kanssa). En tiedä estääkö se esim. VLC:n.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

JiiiHooo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 182
    • Profiili
Vs: Asus eee PC hakusessa
« Vastaus #24 : 21.07.10 - klo:22.51 »
Näin äkkiseltään kuulostaa aika hullulta! Voidaanko tollasilla rajoitteilla sitten lisätä suorituskykyä? Vai onko tämä joku winukan pakkomielle ympätä logonsa paistumaan joka miniläppärin näytölle...

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Asus eee PC hakusessa
« Vastaus #25 : 22.07.10 - klo:00.08 »
Näin äkkiseltään kuulostaa aika hullulta! Voidaanko tollasilla rajoitteilla sitten lisätä suorituskykyä? Vai onko tämä joku winukan pakkomielle ympätä logonsa paistumaan joka miniläppärin näytölle...

No ei, sehän on ihan normaalia markkinoiden segmentointia. Jos maksaa enemmän saa paremman tuotteen - ei sillä tekniikan kanssa ole mitään tekoa, yleensä.

Hintasegmentointi on myös välttämätöntä jottei menetä tiettyjä markkinasegmenttejä kokonaan. Jos Windowsista perittäisiin miniläppäreissä esim. XP:n normaali OEM-hinta, jolla niitä saa kaupasta, noin 95 euroa, saattaisi Windows-läppäri jäädä kauppaan. Jos taasen kaikki miniläppärit olisivat jotain muita kuin Windows-koneita, saattaisi tyhmempikin kuluttaja ruveta ajattelemaan, että "miksi se Windows pitäisi olla isommassa koneessa" ja "mitä hyötyä siitä yleensäkään on kun kerran Linuxkin toimii näin hyvin eikä maksa mitään". Nyt kun Windowsin saa kätevästi ostettua kaikkiin koneisiin, ilman että maksaa niinsanotusti liikaa, saadaan kuluttajat pidettyä tietämättöminä.

JiiiHooo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 182
    • Profiili
Vs: Asus eee PC hakusessa
« Vastaus #26 : 31.07.10 - klo:18.55 »
Nonniin, nyt sai winukka monoa ja tilalle asensin Jolicloudin. Suosittelen lämpimästi, toimii huawei e160 + saunalahti yhdistelmä ja muutenkin kaikki niin kuin pitää, onpahan vielä ihan hyvän näköinenkin distro :)