Kirjoittaja Aihe: Kello jämähtää.  (Luettu 1608 kertaa)

JarTak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Kello jämähtää.
« : 18.07.10 - klo:22.42 »
Lähi aikoina olen huomannut koneessa aika omituisen ongelman, joka ilmenee juurikin otsikon mukaisella tavalla. Käytän näytön yläosassa itsestään piiloon menevää gnome-palkkia, jossa kellon aika näkyy. Tähän saakka se on aina toiminut moitteetta muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta. Screenlets ohjelman kello toimii työpöydällä moitteetta, joten jotain omituista tässä nyt on.

Onko kenelläkään teistä veikkauksia mistä ongelma saattaa johtua, tai miten sen saisi mahdollisesti korjattua?

Storck

  • Vieras
Vs: Kello jämähtää.
« Vastaus #1 : 18.07.10 - klo:23.38 »
Mikä oli/on se itse ongelma, pysähtyykä kellon käynti, jääkö palkki piiloon vai ei mene piiloon?
Minulle ei selvinnyt mikä oli se kohta johon apua kaipaat.

JarTak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Vs: Kello jämähtää.
« Vastaus #2 : 19.07.10 - klo:18.11 »
Onpa sitä joskus sokea omalle tekstilleen. Kellon käynti siis pysähtyy. Kiva homma lähteä puoli tuntia myöhässä sovittuun tapaamiseen.

Ubumpi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
Vs: Kello jämähtää.
« Vastaus #3 : 24.07.10 - klo:11.01 »
Kellon käynti siis pysähtyy.

Emolevyn paristo saattaa olla lopussa, joten se kannattaa vaihtaa. Vie paristo kauppaan ja pyydä samanlaista, jos et tiedä mallia. Mallinumero saattaa olla CR2032.

Itselläni oli tuollaista kuvaamaasi oiretta koneella, varsinkin jos käynnistin koneen ilman verkkoyhteyttä. Mikäli kytkin koneen verkkoon vasta jonkin ajan kuluttua käynnistyksestä, tai vaikkapa otin koneen verkosta pois kesken kaiken, niin kello alkoi jätättämään.