Kirjoittaja Aihe: Kansio katosi siirrettäessä  (Luettu 3484 kertaa)

rale

• Käyttäjä
    • Profiili
Kansio katosi siirrettäessä
« : 18.07.10 - klo:21.30 »
Läppärissä on XP ja rinnalla Puppy. Siirsin Puppysta käsin (olisi kannattanut vain kopioida) kansion Windows-asemalta tikulle ja se tuli sinne niin kuin pitikin. Otin tikun oikeaoppisesti irti ja laitoin Ubuntu-koneeseen tarkoituksena siirtää k.o. kansio siihen. Tikussa ei enää ollutkaan sitä kansiota, ei näkynyt Ubuntussa eikä missään muussakaan. Kun Winkun puolellekaan ei jäänyt kopiota niin sinne meni kaikki. Mitähän tuli sössittyä? Kun käynnistin läppärin XP:n niin se korjaili ison kasan virheitä.

« Viimeksi muokattu: 18.07.10 - klo:21.35 kirjoittanut rale »

whiski

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Fotopiironki
Vs: Kansio katosi siirrettäessä
« Vastaus #1 : 18.07.10 - klo:21.35 »
Minulle on käynyt muutaman kerran samoin, kun teen siirron tohelosti. eli en tiedä onko käynyt näin, mutta vilkaise winukka koneessa, mitä on tikun kummallakin puolen, meinaan vaan, on mennyt minulla usein viereiseen kansioon, kun huolimattomasti söhellän. Toinen keino on laita winukan haku toiminto päälle, jos vaikka löytyy sillä?
Ei ole häpeä olla pelle, kunhan vain itse tietää olevansa sitä.

http://www.fotopiironki.fi/palsta/index.php
http://www.malmilandia.fi/kuvagalleria/main.php
Kuvagalleria Fotopiirongin jäsenille valmis

noname

• Käyttäjä
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
« Vastaus #2 : 19.07.10 - klo:08.48 »
Tai linuxin etsi tiedosto ohjelmalla siltä tikulta.

JaakkoJ

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 20.07.10 - klo:10.10 »
Kun joskus irrottaa tikun huolimattomasti, sen tiedostojärjestelmään on voi tulla vikaa. Seuraukset eivät yleensä tule vastaan heti, välttämättä eivät koskaan. Kokemukseni mukaan tikut tuntuvat tietävän, milloin on kiire ja silloin alkavat temppuilemaan...

Jos joskus irrottaa tikun kertomatta järjestelmälle, kannattaa mahdollisimman pian ottaa tiedostot talteen ja alustaa se uudelleen.

rale

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 20.07.10 - klo:12.14 »
Kiitti vastauksista.  Etsinnätkään eivät tuottaneet tulosta ja tikun irroitin oikein, siis ensin remove items. En tiedä mitä sähläsin. Jospa se silti jossakin majailisi.

noname

• Käyttäjä
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
« Vastaus #5 : 21.07.10 - klo:00.09 »
Minulla kävi kerran tikulle, kun suoraan revin irti, niin että kirjoitusoikeudet menivät, alustus auttoi asiaan.