Kirjoittaja Aihe: Samba ja Avahi ei toimi - ongelma päivityksissä?  (Luettu 1435 kertaa)

hapsis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 63
    • Profiili
Terve,

olen pitkään tuskastellut tiedostonjako ongelman kanssa - eikä ole löytynyt riittävän uusia / toimivia ohjeita netistä. Eli ongelma on:

Samba ei toimi, kaikki asetukset saa paikoilleen mutta SMB -palvelua ei vaan näy verkosta esim. WinXP koneilla. Daemon ja serveri ovat kyllä päällä kun katsoo komentokehotteesta. Minulla on kolme PC:tä joissa Ubuntu ja Windowssit. Ei toimi millään Ubuntu koneella SMB. Pingit menee läpi koneille ja verkko muuten pelaa sekä Windowssien oma verkko kyllä pelaa kun Win käyttikset päällä. Yksi Ubuntu PC on miniläppäri distro ja kaksi muuta uusimmat "tavalliset" Ubuntut.

Kaikissa Ubuntu PC:ssä tulee myös käynnistyksn yhteydessä ilmoitus "Avahi verkkopalveluiden etsintä pois käytöstä koska toimialueesi on .LOCAL". Aikaisemmilla distroilla tuommosta ilmoitusta ei ole tullut. Kaverillani Samba toimii ja tuota Avahi -ilmoitusta ei ole tullut mutta hän on asentanut Ubuntun puhtaasti uusiksi kun minä olen taas päivittänyt päivtyspalvelun avulla uusimman distron jokaiselle koneelleni.

En ymmärrä. Olen yrittänyt asentaa Avahia ja SMB:tä pakettijakelu systeemeillä uusiksi sekä työryhmä nimen olen kyllä määritellyt oikein SMB -asetuksiin mutta ei pelaa.

MIkä tässä oikein mättää ja mitä minun pitää asentaa pois / uudelleen jotta lähtis SMB pelaamaan? Ei viittis lähteä asentaa kaikkia kolmea Ubuntua koneille uusiksi sen takia että joku SMB jakopalvelu / Avahi on jotenkin rikki.

- Hapsis