Kirjoittaja Aihe: Firefoxin kirjoituskentät ja hiiren sijainti  (Luettu 2271 kertaa)

aku506

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Firefoxin kirjoituskentät ja hiiren sijainti
« : 10.07.10 - klo:16.31 »
Kun kirjoitan Firefoxiin jotain, minulla pitää olla hiiri ketun ikkunassa. Jos heilautan sen sivuun pois tieltä (Jota teen usein) se ei enää kirjoita. Ongelma ratkeaa siirtämällä hiiri ikkunan päälle. Tiedän kyllä, että: »Se ei ole vika. Se on ominaisuus». Miten pääsisin tästä ominaisuudesta eroon?

Hajakenttä

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1546
    • Profiili
Vs: Firefoxin kirjoituskentät ja hiiren sijainti
« Vastaus #1 : 10.07.10 - klo:17.44 »
Varsinaiseen kysymykseen en osaa vastata, mutta minulla kyllä kirjoittamiseen ff.n ikkunoihin riittää kun osoitin, siis se pieni vilkuva pystyviiva, on tekstin pelipaikalla, hiiren nuolenpää saa olla missä vain. Kai tuokin jostain asetustiedostoista löytyy,kun vain tietäisi mistä. Itse etsin ikkunoiden koon asetustiedostoa, kuten jäljempänä näkyy. On siis aika haastavaa tämä ff.n kanssa eläminen.
DELL Latitude E6220 Xubuntu 20.04, DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo

aku506

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: Firefoxin kirjoituskentät ja hiiren sijainti
« Vastaus #2 : 10.07.10 - klo:17.51 »
Kävi kuten aiemminkin. Ongelma ratkesi itsestään .... voidakseen tulla uudestaan.

snifi

  • Vieras
Vs: Firefoxin kirjoituskentät ja hiiren sijainti
« Vastaus #3 : 10.07.10 - klo:18.21 »
Minulla olisi vähän tähän liittyvä ongelma:

Ajattelen kopioida leikepöydän kautta Google-hakukenttään tekstin. Maalaan tekstin hiirellä, jolloin se siirtyy leikepöydälle. Kun naksautan hakukenttää, hakukentän teksti maalautuu automaattisesti. Hyvä ajatus, jos haluan poistaa tekstin saman tien delete-näppäimellä, kuten tässä tapauksessa, huono ajatus taas sen vuoksi, että tekstin maalautuminen siirtää myös tämän tekstin leikepöydälle. Kun nyt siis saan tekstin poistettua delete-näppäimellä, ja ajattelen kopioida uuden tekstin leikepöydältä hakukenttään, leikepöydällä onkin vanha teksti, joka maalautui itsestään silloin kun valitsin hakukentän.

Olisiko tähän mitään keinoa? Aikaisemmissa Firefoxin versioissa hakukentän valinta ei vienyt sen tekstiä leikepöydälle.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Firefoxin kirjoituskentät ja hiiren sijainti
« Vastaus #4 : 10.07.10 - klo:18.28 »

Olisiko tähän mitään keinoa? Aikaisemmissa Firefoxin versioissa hakukentän valinta ei vienyt sen tekstiä leikepöydälle.


Ei tuo minulla ole tehnyt noin aiemmissa, eikä Lucidin nykyisessäkään versiossa. Eihän sinulla ole jotain asetuksia muutettu tai jotain sopivia plugineja asennettu?

aku506: Tarkistitko, että ff:n ikkuna oli kuitenkin aktiivisena, kun aloit kirjoittamaan.

Itselläni on edelleen tuo hämärä vika, että kun kettu on riittävän kauan päällä, se maalaa tekstin  joka painalluksen jälkeen, jos osoitetta kirjoitettaessa sivuhistoriassa on jotain ehdotettavaa tai hakukenttään kirjoitettaessa google tai hakuhistoria ehdottaa jotain. Tämä aiheuttaa sen, että kenttä tyhjenee käytännössä joka näppäimenpainalluksella.

aku506

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: Firefoxin kirjoituskentät ja hiiren sijainti
« Vastaus #5 : 10.07.10 - klo:19.07 »
aku506: Tarkistitko, että ff:n ikkuna oli kuitenkin aktiivisena, kun aloit kirjoittamaan.

Pitäis olla. Klikkaa hiirellä tekstikenttää (Tarvittaessa kirjoittaa) Ja vain »heittää» hiiren ulos. Ja ongelma tosiaan tulee ja menee. Yksi lisäosa kyllä on, josta se voisi johtua. Kun tapaan ongelman seuraavan kerran, pitänee poistaa plugin käytöstä.

hro1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 61
  • 12.04
    • Profiili
Vs: Firefoxin kirjoituskentät ja hiiren sijainti
« Vastaus #6 : 10.07.10 - klo:23.20 »
Käytän osoitekentään menemiseen Ctrl-L näppäinyhdistelmää. 

Jos käytössä on Synaptic kosketusalusta ja dwell-click on päällä, voi fokus helposti harhautua jonnekin taivaan tuuliin.

snifi

  • Vieras
Vs: Firefoxin kirjoituskentät ja hiiren sijainti
« Vastaus #7 : 11.07.10 - klo:02.09 »
Nyt kun olen illan tässä pohtinut tuota hakukentän tyhjentämistä, niin löysin paremman tavan: Maalaan sivulta tekstin jota haluan etsiä, kliksautan hiiren pohjaan heti maalauksen päällä, ja raahaan koko maalauksen suoraan hakukenttään. Se on jopa paljon parempi ratkaisu, kuin leikepöydän kautta ajattelu.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Firefoxin kirjoituskentät ja hiiren sijainti
« Vastaus #8 : 14.07.10 - klo:22.29 »
Nyt kun olen illan tässä pohtinut tuota hakukentän tyhjentämistä, niin löysin paremman tavan: Maalaan sivulta tekstin jota haluan etsiä, kliksautan hiiren pohjaan heti maalauksen päällä, ja raahaan koko maalauksen suoraan hakukenttään. Se on jopa paljon parempi ratkaisu, kuin leikepöydän kautta ajattelu.


Eikö menisi helpommin niin, että maalauksen jälkeen klikkaat hiiren oikealla, jolloin siinä aukeavassa valikossa on suoraan kohta "google-haku: maalaamasi_sanat"?