Kirjoittaja Aihe: Sika hieno asennus...  (Luettu 3212 kertaa)

rähmä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 113
    • Profiili
Sika hieno asennus...
« : 06.07.10 - klo:02.06 »
 ;D nyh on linukka polkassu hyvän harppauksen eteenpäin .....

tilasin ton kubuntu 10.04:n ja kun se tuli aloin katteleen sitä vistassa,
ihmeekseni huomasin että asennusohjelma alko pelittään ilman että ois tarvinu erikseen buutata.

ja asentui vistansisään...sika siististi ...  ::)

ainut mikä ei pelittäny oli wlane mutta kun asensi kolmannenosapuolen ajurit mitä ei linuxi päivitä niin johan alko toimiin.

... mulla ku toi vista tossa hoopeessä ei buuttaa ceedeetä...vaikka kuin säätää biossia...
« Viimeksi muokattu: 06.07.10 - klo:07.56 kirjoittanut Risto H. Kurppa »

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Sika hieno asennus...
« Vastaus #1 : 06.07.10 - klo:07.50 »
Mikä HP kyseessä? Kyllä nuo yleensä saa buuttaamaan, jollei sitten kone ole ajalta ennen CD-asemia. Nythän tuo asennus on Wubi eli se näkyy Vistassasi asennettuna ohjelmana. Itse suosittelisin asentamaan ennemmin rinnalle, jotta saisit Kubuntun "oikeasti" käyttöön. Mutta tee, niin kuin haluat :)

Oletko tuon CD-bootin osalta katsonut, tarjoaako se heti käynnistyessään jotain näppäintä, josta saa auki pikavalikon, josta buuttaava media valitaan? Omissa uudehkoissa HP:n läppäreissä asia on hoidettu noin sen lisäksi, että järjestystä voi säätää BIOSista. Lisäksi jos CD:ltä haluaa käynnistää, täytyy vielä painaa näppäintä, kun kone sitä pyytää, muuten se jatkaa seuraavasta laitteesta käynnistystä.

Edit: Poistettu puut ja heinät.
« Viimeksi muokattu: 06.07.10 - klo:11.04 kirjoittanut Tha-Fox »

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Sika hieno asennus...
« Vastaus #2 : 06.07.10 - klo:07.58 »
Tha-Fox: ei syö Vista muistia, kun on Wubilla asennettu. Kubuntu starttaa ennen kuin Vista herää, ainoa mikä hidastaa hieman on levykäsittely, jossa käytetään ainakin NTFS:ää, ellei vielä lisäksi jotain Vistan palikkaa.

Wubi on ihan hyvä tapa asentaa ensimmäistä kertaa.

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

peran

  • Vieras
Vs: Sika hieno asennus...
« Vastaus #3 : 06.07.10 - klo:10.16 »
Kuitenkin on huomioitava, että wubi-asennuksessa saattaa tulla eriskummallisia ongelmia, jotka saattavat lähteä varsinaisessa asennuksessa.

Wubi on kuitenkin ihan kiva kokeilualusta, ja ei tarvitse sählätä osioinnin kanssa, jos se tuntuu hankalalta.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Sika hieno asennus...
« Vastaus #4 : 06.07.10 - klo:11.05 »
Tha-Fox: ei syö Vista muistia, kun on Wubilla asennettu. Kubuntu starttaa ennen kuin Vista herää, ainoa mikä hidastaa hieman on levykäsittely, jossa käytetään ainakin NTFS:ää, ellei vielä lisäksi jotain Vistan palikkaa.

Wubi on ihan hyvä tapa asentaa ensimmäistä kertaa.

r

Kiitos huomautuksesta, korjasin viestiäni! Ilmeisesti liian kauan aikaa Wubi-kokeilusta ja pitäisi testata uudestaan, ennen kuin tulee tänne höyryämään.

rähmä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 113
    • Profiili
Vs: Sika hieno asennus...
« Vastaus #5 : 11.07.10 - klo:04.46 »
...-en nyt muista ton hpeen numeroo pitää kattoo sit ko se on käsillä. juu  ceedee asemma ei näy buuttaavissa laiteissa ...jos tungen  ulkosen usb kovalevyn  ...se näkyy ... mut ei cd ...vaikka ois miten mulkattu asetuksia ...ei vaan näy...

mä luulen et vista on sössiny sitä joskus jollain  sydeemillä siihen kun jäin kerran hoopeen mukanatullu polttosofta päälle yhteenprofiiliin kun akkuloppu mun tyärellä kesken levynteon... sen jälkeen cd:llä ei voinu polttaa toisissa käyttäjä tiloissa ku se herjas että laite on varattu. sittemmin kyl polto on onnistunu muilla polttosoftilla. cd pelaa ihan jees deeveedeet näkyy ja musa soi. mut ei buutaa oil järjestys mikä tahansa; ja millä tahansa live levyllä ku oon yrittänä. Mut  toi asennus oli mulle  10+.

Kyll mää oon osioinu linuxille omia osioita ja tehny swappeja tikulle mut *hehkuttaa vaan tota asennusta tolla levyllä*

 8)




rähmä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 113
    • Profiili
Vs: Sika hieno asennus...
« Vastaus #6 : 12.07.10 - klo:16.23 »
eli ton läppärin tyyppi compaq 6720s (HP)