Viitaten aikaisempiin juttuihin itse kaupankäynnistä tämän puhelimen ostamiseksi (Android Samsung Galaxy S), mää jotenkin arvasin että näin tässä taas käy!
Totta kai (!) ne lähetti DNA:lta laskun tästä nettikaistasta.
Soitin asiakaspalveluun ja kerroin, että en ole ottanut mitään nettikaistaa käyttöön (koska kyseinen SIM ei ole edes käytössä), en ole sopinut sellaisen hankkimisesta enkä ole allekirjoittanut sopimusta missä siitä olisi puhuttu mitään (vaan päinvastoin on mainittu toinen liittymätyyppi).
Likka sieltä sanoi, että juu ei niitä aina kirjoiteta ylös. Ihan kiva asenne firmalla, allekirjoitetut sopimukset eivät heidän puoleltaan olekaan millään tavoilla merkityksellisiä! Ne siis on tarkoitettu vain sitomaan asiakasta - jopa ulosoton uhalla.
En oikein ymmärrä miksi näistä ns. nettihuijauksista jaksetaan revittää isoja otsikkoja (kuten tämä Facebook jupakkakin), kun aivan vastaavat huijausyritykset ovat arkipäiväisiä "tavallisessa" kaupankäynnissä. Tässähän DNA yrittää saada asiakkaan maksamaan jotakin sellaista mitä asiakas ei ole käyttänyt, tilannut eikä sopinut. Tässä ns. Facebook-"huijauksessahan" asiakas ihan oikeasti tilasi tuotteen näkyvillä olevien ehtojen mukaan antamalla kaiken huipuksi kännykkänumeronsa ja jopa PIN-koodin. No, en sinänsä halua puolustella epärehellisiä keinoja käyttävää nettikauppaakaan.
DNA:lla oli sitten sellainen viikko, jossa "toiminta oli rajoitettua". Muutosta sopimukseen ei voitu tehdä - pitää soittaa ensi viikolla uudestaan, jolloin toivottavasti on palattu normaaliin toimintaan - tosin hivenen pelottaa mitä se sitten oikeasti tarkoittaa? Ehkä yrittävät myydä vielä kalliimman liittymän, kysymättä ja tekemättä sopimusta, koska tämä oli ainakin syyskuussa normaalia toimintaa heillä.
(Mainittakoon vielä varmuuden vuoksi, että heidän asiakaspalvelijansa toimi erittäin korrektisti - teki sen mitä hän pystyi.)