Kirjoittaja Aihe: Päivitys -> ongelma -> formatointi: Compaq presario 900  (Luettu 1442 kertaa)

Nrvnqsr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Taas tarvittas apua.
Kyseessä siis on Compaq presarion 900-merkkinen läppäri jossa on aiemmin pyörinyt kaverinin mukaan windows xp alkuperäisenä ja sen jälkeen asennettuna ubuntu 8.04 siitä eteenpäin tuonne 9.10 asti versiot. Jostain syystä hän päätti asentaa ubuntu 10.4:sen siihen ja nyt kone on asennuksesta johtuvista ongelmista minulle annettuna(listaa bootissa kaikki ongelmat ja aikakatkaisut) . Ajattelin formatoida kovalevyn ja asentaa uudelleen ubuntu 8.04:sen koneelle mutta tarvitsisin neuvoja miten tuo formatointi tapahtuu käytännössä ubuntussa? Aiemmin suoritin formatoinnin xp:n asennuslevyllä mutta nyt minulla ei ole sitä käsillä. Mikä neuvoksi?


Sen presario 900 specsit
256MB 266MHz DDR SDRAM
AMD Mobile Athlon XP 1700+(1.47GHz)

krautis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 185
  • Mikä lentäen tulee...
    • Profiili
Vs: Päivitys -> ongelma -> formatointi: Compaq presario 900
« Vastaus #1 : 29.06.10 - klo:15.34 »
No sillä 8.04:n asennuslevyllähän se onnistuu. Osiointivaiheessa täppä paikkaan "käytä koko levyä" tms.

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Päivitys -> ongelma -> formatointi: Compaq presario 900
« Vastaus #2 : 30.06.10 - klo:12.02 »
Jos sulla ei ole kauhea kiire koneen kanssa, niin koitappa huviksesi asentaa tuo 10.04 vaikkapa alternate asennuslevyltä. Sillä tavalla pääset periaatteessa ohittamaan kaikki asennuksesta johtuvat ongelmat ja mahdollsiet näytönohjain epäsopivuudet tms.  Saat sitten samalla vaivalla tarkastettua, josko vika olisi vain tilapäinen. Mikäli ongelmat jatkuvat, etkä halua niitä koittaa selvittää, niin sitten voisi palata vanhempaan versioon.

Ei tuosta tule ylimääräistä työtä kuin ehkä 1-2h, itse ainakin yrittäisin :)