Kirjoittaja Aihe: yaVDR RTC/NVRAM wakeup toteutus?  (Luettu 3103 kertaa)

samihs72

• Käyttäjä
    • Profiili
yaVDR RTC/NVRAM wakeup toteutus?
« : 27.06.10 - klo:19.07 »
Moi! Olen tässä katsellut yaVDR:ää (nyt tullut 0.2.0 ulos pohjautuen Lucid Lynxiin) sivusta mielenkiinnolla ja mieleeni tuli yksi kysymys ylitse muiden: Miten yaVDR:ssä on toteutettu tuo RTC/NVRAM wakeup toiminnallisuus? Tarkoitan tällä sitä, että milloin kone menee kiinni, pitääkö loggautua ulos jos vaikka katsot videota kun tallennus loppuu tms.? Ja miten tämän homman saa tehtyä lirc:n kanssa kaukosäätimellä?

Vertaan tätä Mythtv:n Mythwelcome toiminnallisuuteen, joka on hyvin tehty: Kun kone käynnistyy, Mythwelcome ikkuna käynnistyy ja siitä startataan Mythfrontend ja sitten kun tullaan manuaalisesti frontendista ulos, palatan Mythwelcome ikkunaan ja järjestelmä sulkee itse itsensä siitä kirjoittaen minun tapauksessani seuraavan käynnistysajan BIOS:iin ja kone sulkeutuu tämän jälkeen.

Mutta yaVDR kiinnostaa etenkin tuon XBMC:n takia ja VDR on kaiketi hyvä PVR softa..
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 24.04 Noble Numbat
RPi 4B Nextcloudpi

maku

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: yaVDR RTC/NVRAM wakeup toteutus?
« Vastaus #1 : 27.06.10 - klo:19.48 »
Itse olen konffannut VDR:n sammuttamaan itsensä mikäli sitä ei tiettyyn aikaan käytetä (eli ei vaihdeta kanavaa tai katsota tallenteita). Sen voi toki myös sammuttaa painamalla kaukosäätimen Power nappia.

VDR ajaa sammutuksen aluksi scriptin johon voi itse tehdä omia ehtoja annetaanko koko koneen sammua, mikäli ehdot eivät täyty VDR ja kone ei sammu.

Mikäli kone saa sammua kirjoitetaan biosiin seuraavan talletuksen aloitusaika (-10min tai mitä nyt haluaakaan että kone varmasti on hereillä talletuksen aloitushetkellä).

Kannattaa tutustua VDR manuaaliin sieltä konffaus infoa löytyy.

samihs72

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 28.06.10 - klo:09.32 »
Itse olen konffannut VDR:n sammuttamaan itsensä mikäli sitä ei tiettyyn aikaan käytetä (eli ei vaihdeta kanavaa tai katsota tallenteita). Sen voi toki myös sammuttaa painamalla kaukosäätimen Power nappia.

VDR ajaa sammutuksen aluksi scriptin johon voi itse tehdä omia ehtoja annetaanko koko koneen sammua, mikäli ehdot eivät täyty VDR ja kone ei sammu.

Mikäli kone saa sammua kirjoitetaan biosiin seuraavan talletuksen aloitusaika (-10min tai mitä nyt haluaakaan että kone varmasti on hereillä talletuksen aloitushetkellä).

Kannattaa tutustua VDR manuaaliin sieltä konffaus infoa löytyy.
Moi! Minkälainen skripti sulla tarkistaa tuon, että VDR:ää ei käytetä vähään aikaan? Onko jossain hyvä manuaali yhdessä paikassa, olen löytänyt ohjeen rippeitä sieltä täältä..  ???

Olisin kiitollinen.
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 24.04 Noble Numbat
RPi 4B Nextcloudpi

maku

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 28.06.10 - klo:10.35 »
Lainaus käyttäjältä: samihs72
Minkälainen skripti sulla tarkistaa tuon, että VDR:ää ei käytetä vähään aikaan? Onko jossain hyvä manuaali yhdessä paikassa, olen löytänyt ohjeen rippeitä sieltä täältä..  ???

Ihan VDR:n oma ominaisuus tuo on, katso vaikka tämän manuaalin lopusta: http://www.linuxtv.org/vdrwiki/index.php/VDR_User's_Manual#Miscellaneous

samihs72

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 28.06.10 - klo:13.03 »
Lainaus käyttäjältä: samihs72
Minkälainen skripti sulla tarkistaa tuon, että VDR:ää ei käytetä vähään aikaan? Onko jossain hyvä manuaali yhdessä paikassa, olen löytänyt ohjeen rippeitä sieltä täältä..  ???

Ihan VDR:n oma ominaisuus tuo on, katso vaikka tämän manuaalin lopusta: http://www.linuxtv.org/vdrwiki/index.php/VDR_User's_Manual#Miscellaneous
Kiitos! Vähän tekisi mieli kokeilla yaVDR:ää Mythbuntun sijaan. Kyllä Mythbuntussakin joutuu aika paljon virittelemään käsin, joten eiköhän tuo VDR:kin taipuisi ajan kanssa... Täytyy miettiä.

Vielä yksi juttu: Toimiiko lirc XBMC puolella vai ainoastaan VDR:n puolella? Lirc ei ainakaan asennettaessa luo omaa konffisfileä xbmc:lle...  ???
RPi 4B Nextcloudpi

maku

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 28.06.10 - klo:14.28 »
Etköhän saa tuohon Mythbuntuun VDR:än ihan repositorysta asentamalla niin ei tarvitse konetta sileäksi yaVDR:llä vetää.

Tässä ohje: http://wiki.ubuntu-fi.org/VDR-_Video_disk_recorder (tuolta sivulta ensimmäinen linkki paketoinnin käyttöön ottoon).

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 28.06.10 - klo:14.35 »
Vielä yksi juttu: Toimiiko lirc XBMC puolella vai ainoastaan VDR:n puolella? Lirc ei ainakaan asennettaessa luo omaa konffisfileä xbmc:lle...  ???

Ymmärtääkseni yaVDR:ssä Lirc otetaan käyttöön web-asetusohjelman avulla ja se toimii myös XBMC:ssä.

yaVDR on kyllä hyvä ratkaisu, jos haluaa asentaa XBMC:n ja VDR:n rinnakkain ilman raskasta työpöytäympäristöä. Ohjelmat voi toki asentaa myös manuaalisesti tavalliseen Ubuntuun tai MythBuntuun yavdr:n Launchpad-repositorioista, mutta silloin kannattaa jättää paketti yavdr-utils asentamatta, koska se sotkee työpöydän käynnistymistä ja muita järjestelmäasetuksia.
« Viimeksi muokattu: 28.06.10 - klo:14.40 kirjoittanut nm »