Minunkin myllyssäni ja minun käyttötottumuksillani lucid toimii ihan hyvin. Asennuksen jälkeen on aina jonkin verran säätämistä siinä että saa ubuntusta "oman näköisensä". Lucidissa jotkut jutut toimivat alusta asti paremmin kuin aiemmissa versioissa, mutta joissain jutuissa on sitten ollut hieman enemmän säätämistä.
Noin kokonaisuutena lucid ei kuitenkaan ole sen ongelmallisempi kuin mikään muukaan distro jota olen käyttänyt.
Ei pakasta vedetty windowskaan ainakaan minua sellaisenaan tyydytä. Kyllä sekin oman säätönsä vatii.
Eli lyhyesti, kannattaako toimivaa Ubuntu - versiota vaihtaa 10.04 versioon vieläkään, kun kerran samat ongelmat tuntuvat seuraavan sitä edelleen etenkin päivittämällä tehdyssä vaihdossa?
Ei toimivaa versiota kannata uuteen vaihtaa ellei uudessa ole jotain ominaisuutta jota ilman ei koe voivansa olla. Sitten jos siitä vanhasta on parasta ennen päiväys jo mennyt, niin päivittäminen on perusteltua ihan tietotuvasyistä.
Koska itse en varsinaisesti nauti säätämisestä, niin olen vaihtanut uudempaan vain kun kone on vaihtunut tai tuki loppunut.
Tätä foorumia jo vuosikaudet seuranneena sanoisin ettei tämän 10.04:n kanssa näyttäisi ihmisillä olevan oleellisesti enempää ongelmia kuin aikaisempienkaan versioiden kanssa.