Äänestys

Tuletko mukaan!

Ilman muuta!
Jos säät sallii
Jos perhe päästää
Jos saan kyydin
En taida päästä
En tulisi vaikka pääsisin

Kirjoittaja Aihe: Käyttäjätapaaminen 15.7 Tampereella Kaupin Urheilupuistossa  (Luettu 38009 kertaa)

mikk0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 555
    • Profiili
Kun Dapperin julkistusjuhlat menivät useimmilta ohi, niin mitä sanoisitte jos tavattaisiin kesällä jossain merkeissä?

Tapahtuma voisi olla hyvin vaikka sellainen, että sinne tultaisiin ilman koneita ja tehtäisiin jotain aivan muuta. Tai aivan yhtä hyvin koneidenkin kanssa.
Missä ja millaisissa merkeissä sitten tapaisimme?

Muokattu:

Paikka ja aika on nyt päätetty, joten tervetuloa kaikki Tampereelle Kaupin urheilupuiston kentälle 3 lauantaina 15.7 klo 12 - 16. Pelataan vaikka jalkapalloa tai ultimatea ensin ja vallataan sitten vaikkapa joku ruokapaikka sen jälkeen.


-----

Vanhaa viestiä:

Yksi vaihtoehto olisi järjestää tapaaminen Assemblyjen yhteydessä - voisimme vaikka jakaa party-kansalle Ubuntu-CD:itä siinä samalla. Niitä vain pitäisi saman tien tilata tuolta Shipitistä riittävä määrä, jotta ehtisivät ajoissa. Riittääkö se, että kaikki halukkaat tulevat Assemblyille vai pitäisikö tämän lisäksi varata jokin muu tila meidän omaan käyttöömme.

Toinen hauska tapahtuma voisi olla järjestää jokin turnaus vaikkapa jalkapallossa tulevien mm-kisojen kunniaksi. Paikalle saapuneet jaettaisiin alueittain joukkueisiin ja katsottaisiin mistä päin Suomea tulee kovimmat Linux-käyttäjät  ;) Yhtä hyvin kyse voisi olla jostain muustakin kuin jalkapallosta, mutta tällainen tapahtuma joka ei liittyisi millään tapaa tietokoneisiin voisi olla jopa hauskempaa. Urheilu on sitä paitsi hauskaa, jos sitä ei ota liian tosissaan.

Mikko

P.S. Yritin myös tilata suuren määrän CD:itä tuota Assemblyä varten, mutta se ei vielä ollut mahdollista shipitin kautta. Yritetään uudelleen lähitulevaisuudessa. Toivottavasti nuo levyt ehtivät ajoissa.
« Viimeksi muokattu: 13.06.06 - klo:08.57 kirjoittanut mikk0 »

Mikko Saarinen

Aakku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 239
  • Hullu sopii olla, vaan ei tyhmä.
    • Profiili
    • Outoja juttuja
Re: Käyttäjätapaaminen kesällä
« Vastaus #1 : 01.06.06 - klo:23.50 »
Ideana vallan erinomainen - Länsi-Siperiassa kun asustelen nykyään, olisi Helsinkiä parempi paikka esimerkiksi Tampere :) - muuan tuttavani määritteli tämän maantieteen niin, että jos Kotkan kohdalta vedetään linja suoraan pohjoiseen, on itäpuolinen alue Länsi-Siperiaa ...

Jos tällainen toteutuu, niin en missään tapauksessa ota konetta mukaani ... heinäkuu olisi sellainen "varma aika" - tietää, ettei ainakaan ole mitään työtehtäviä uhkaamassa ... koko "talo" kun on muutenkin tyhjillään jos ei lasketa vartiointiliikkeen väkeä ... muutoinkin lymyilen piilopirtissäni todennäköisesti juuri heinäkuussa, eikä takuulla ole koneen konetta matkassa... kännykkäkin on joko äänettömänä tai sitten kokonaan kiinni ja vastaaja on passivoitu -> riittävän selvä signaali mahdolliselle tavoittelijalle, että "haluan olla rauhassa". Mikään ei tietysti ole varmaa, mutta otaksun, ettei esteitä ilmaannu.

Senverran annan periksi, että käyn ko. paikkakunnan kirjastossa n. kerran viikossa lukemassa sähköpostin, jolloin tietysti voi syynätä tämänkin paikan...

Futismatsi hieman arveluttaa, koska oikea polvi on erään jo aikoja sitten sattuneen tapaturman jäljiltä vajaakuntoinen, eikä kestä isompaa rasitusta... sellaisen kepeän lenkkeilyn kyllä, muttei kunnon vääntöjä, jota futiskin oikeaoppisena on. Mutta huutaa osaan kyllä erilaisia kannusteita ... hmmm... ihan siistejäkin, usko tai älä :P

moonstone

  • Vieras
Re: Käyttäjätapaaminen kesällä
« Vastaus #2 : 02.06.06 - klo:08.51 »
Tai sitten kaikki joensuuhun juhannusfestivaaleille katsomaan lordia :)

mikk0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 555
    • Profiili
Re: Käyttäjätapaaminen kesällä
« Vastaus #3 : 02.06.06 - klo:08.58 »
Itse olen kyllä liikunnallisen tapahtuman kannalla, mutta futis tosiaan on ehkä hieman liiankin fyysinen laji, vaikka tarkoitus ei olisikaan tosissaan ketään taklata. Lisäksi se melkeinpä vaatisi jotkut nappíkset tai tosi tukevat lenkkarit jotta kengät eivät hajoaisi palloa potkiessa.

Jos jostain löytyy hyvä nurmialue, niin mitä sanoisitte Ultimatesta? Siinä on kontaktit kielletty, se on hauskaa ja kyllä hiki irtoaa. Illaksi pitäisi saada sauna varattua jostain, jotta pelaajat pääsisivät virkistäytymään.

Minulta löytyy pelivälineet (frisbee ja merkkikeilat) ja lisäinfoa lajista löytyy vaikkapa näiden linkkien takaa:

http://www.liitokiekkoliitto.fi/
http://www.uta.fi/jarjestot/ufo/

Tuonne UFOon voisi ottaa yhteyttä jos tapahtuma pidetään Tampereella. Toki muistakin kaupungeista vastaava järjestö löytyy.

Eikun heittoja harjoittelemaan  ;D

Mikko

Mikko Saarinen

Otto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
    • FSFE.org
Re: Käyttäjätapaaminen kesällä
« Vastaus #4 : 02.06.06 - klo:19.13 »
Kun Dapperin julkistusjuhlat menivät useimmilta ohi, niin mitä sanoisitte jos tavattaisiin kesällä jossain merkeissä?

Terve,

Sange tulee kesän aikana julkaisemaan ja mahdollisesti jopa painattamaan Suomeen kotoistettua versiota Ubuntusta (kuten Hoaryn ja Breezynkin kohdalla tehtiin). Kun ne saadaan valmiiksi, voitaisiin vaikka pitää uudet julkistusjuhlat. Esimerksi tapaaminen Helsingissä Soihdussa olisi helppo järjestää, ja siellähän on sitten usampikin kannettava, langaton verkko, videotykki jne demoamiskäyttöön. Ja tietysti hyvät juoma- ja välipalavaihtoehdot  :) Ja tietysti paljon Ubuntu/Kubuntu/Xubuntu/Edubuntu-CD:tä jaettavaksi.

Jos kiinnostusta riittää, voisi Ubuntu-aiheisia tapahtumia olla useampikin. Ainakin Assemblyn yhteydessä oleva kuulostaisi järkevältä. Ehkä myös jokin epävirallisempi tapaaminen tämän keskustelualueen seuraajille voisi olla mukava..

T. Otto

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Käyttäjätapaaminen kesällä
« Vastaus #5 : 02.06.06 - klo:19.52 »
Itse alaikäisenä olisin ehdottomasti jonkun urheilun puolella, mieluiten futista lähtisin pelaamaan. Espoo olisi itselleni paras paikka tapahtuman järjestämispaikkana, mutta Helsinkikin kävisi. Ja ei se futis ole kovin fyysistä jos sanotaan heti alussa että ei sitten pelata sikaa (eikä runnota 13-vuotiaita sääntöjen mukaisesti ;D (sekin on mahdollista - kylki kylkeä vasten)). Hattrick (loistava manageripeli)-miittejä on pidetty Brahen kentällä (tekonurmi) ja sen jälkeen halukkaat ovat lähteneet varattuun saunaan ja läheiseen kuppilaan. Samantapainen järjestely kävisi minullekkin. :)

Ja niistä kengistä... Ei jalkapalloon tarvi muuta ku jotku lenkkarit - koulussa pelataan tositoimin Superstareilla! :D
alias vililikku

pjotr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 625
    • Profiili
Re: Käyttäjätapaaminen kesällä
« Vastaus #6 : 02.06.06 - klo:19.57 »
Toinen hauska tapahtuma voisi olla järjestää jokin turnaus vaikkapa jalkapallossa tulevien mm-kisojen kunniaksi. Paikalle saapuneet jaettaisiin alueittain joukkueisiin ja katsottaisiin mistä päin Suomea tulee kovimmat Linux-käyttäjät  ;) Yhtä hyvin kyse voisi olla jostain muustakin kuin jalkapallosta, mutta tällainen tapahtuma joka ei liittyisi millään tapaa tietokoneisiin voisi olla jopa hauskempaa. Urheilu on sitä paitsi hauskaa, jos sitä ei ota liian tosissaan.

Kertokaa mielipiteenne, niin ruvetaan järjestelemään.

Mielellään ei mitään fyysistä. Nuo nilkat pelottaa... Petankki?
www.tehotuotanto.net

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the Universe is that none of it has tried to contact us.

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Re: Käyttäjätapaaminen kesällä
« Vastaus #7 : 02.06.06 - klo:20.38 »
Jos jostain löytyy hyvä nurmialue, niin mitä sanoisitte Ultimatesta? Siinä on kontaktit kielletty, se on hauskaa ja kyllä hiki irtoaa. Eikun heittoja harjoittelemaan  ;D

Et tarkoittanut ilmeisesti sitä kamppailulajia! ;) Luultavasti en pärjäisi kovin hyvin, on ollut sen verran  taukoa. Frisbeen heittely olisi minulle tällä hetkellä turvallisempi valinta.  :)
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

Aakku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 239
  • Hullu sopii olla, vaan ei tyhmä.
    • Profiili
    • Outoja juttuja
Re: Käyttäjätapaaminen kesällä
« Vastaus #8 : 03.06.06 - klo:18.08 »
Mielellään ei mitään fyysistä. Nuo nilkat pelottaa... Petankki?

Petankki sopii kaikenikäisille, eikä ole vaaraa nyrjähdyksistä ja venähdyksistä tai jäsenten [keho] sijoiltaanmenosta :) ... loppupelejä ei tarvitse pitää sairaalassa...

Et tarkoittanut ilmeisesti sitä kamppailulajia! ;) Luultavasti en pärjäisi kovin hyvin, on ollut sen verran  taukoa. Frisbeen heittely olisi minulle tällä hetkellä turvallisempi valinta.  :)

Luultavasti F-heittely olisi kepeämpää ... tosin tässäkin, oikeakätinen kun olen, juuri oikea olkapää on niinikään tapaturmeltunut - toimii normaalisti, mutta kipeytyy isommassa rasituksessa - Frisbee ei ole kovin iso rasitus  ::)

Mutta noin kaikenkaikkiaan, alkaahan asiastakiinnostuneita olla tässä ketjussa - heinäkuu olisi kenties paras mahdollinen minulle, mutta lyhyeksi ajaksi pystynen irroittautumaan muulloinkin, ellei esteitä ilmaannu - joku sukulainen soittaa, että "hei me tullaan teille..."- on aika tylyä sanoa, että nope, vastaanotto on suljettu...

mikk0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 555
    • Profiili
Re: Käyttäjätapaaminen kesällä
« Vastaus #9 : 04.06.06 - klo:09.31 »
Vililikulla siis on kokemusta tällaisista tapaamisista - hyvä. Olisiko tuo Brahen kenttä ja se sauna mahdollista varata lauantaille 14.7? Itselleni ei sitä edeltävä viikonloppu käy.

Jos joku muu tietää jonkun toisen paikan, vaikkapa sitten Tampereelta, niin ilmoitelkaa. Varmistakaa ensin että se on käytettävissä tuona päivänä.

Minä tuon paikalle frisbeen ja ne keilat (joilla merkataan kenttä) ja mahdollisesti mölkyn, jos tulen omalla autolla. Myös muut omalla kyydillä liikkuvat ovat tervetulleita ottamaan vastaavia varusteita mukaan, jotta mahdollisuudet eivät rajoittuisi yhteen lajiin.

Minun kyydissäni pääsee Lahden alueelta pari-kolme tyyppiä paikalle, joten kiinnostuneet ottakaa yhteyttä. Muutenkin voisi yrittää järjestää kimppakyytejä mahdolisuuksien mukaan.

Mikko

P.S. Laittakaa vaikka profiilinne allekirjoitukseen viittaus tähän keskusteluun, jotta kaikilla olisi mahdollisuus huomata tämä. Minä taidan laittaa tuonne postituslistalle vielä viestin, kunhan pääsen kotiin.

P.P.S. Turha muuten luulla että Ultimate olisi millään muotoa kevyt laji, siinä on vaan kontaktit kielletty. Muutaman kerran kokeiltuani ymmärsin vihdoin miksi jääkiekossakin on vaihtoja viiden minuutin välein...
« Viimeksi muokattu: 04.06.06 - klo:09.57 kirjoittanut mikk0 »

Mikko Saarinen

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Käyttäjätapaaminen kesällä
« Vastaus #10 : 04.06.06 - klo:10.37 »
Vililikulla siis on kokemusta tällaisista tapaamisista - hyvä. Olisiko tuo Brahen kenttä ja se sauna mahdollista varata lauantaille 14.7? Itselleni ei sitä edeltävä viikonloppu käy.
Itseasiassa itselläni ei ole juuri tuosta miitistä kokemusta, mutta tässä kuvaus siitä jos ottaisi ideoita siitä: http://www.htsuomi.net/artikkelit/artikkeli.php?id=032. Eli tuo Brahen kenttä on tekonurmi. Ja kaippa sen vapaana olosta voisi kysellä jostain Helsingin sivujen puhelinnumerosta. ;D
alias vililikku

Aakku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 239
  • Hullu sopii olla, vaan ei tyhmä.
    • Profiili
    • Outoja juttuja
Re: Käyttäjätapaaminen kesällä
« Vastaus #11 : 04.06.06 - klo:12.38 »
P.P.S. Turha muuten luulla että Ultimate olisi millään muotoa kevyt laji, siinä on vaan kontaktit kielletty. Muutaman kerran kokeiltuani ymmärsin vihdoin miksi jääkiekossakin on vaihtoja viiden minuutin välein...

Jos ei pelikatkoja tule, on minusta tuo vaihtoväli jossain 2-3 minuutin kieppeillä. Jos kokoajan painetaan täysillä, ehtii tuossa ajassa äijä kuin äijä mennä jokseenkin löysäksi...

Jos ultimate on yhtä rankkaa, luulen, että silloin on minun parempi olla huutosakkipuolella :)

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Re: Käyttäjätapaaminen kesällä
« Vastaus #12 : 04.06.06 - klo:14.31 »
Tuo Ubuntu Cd:ten jako kuulosti musta hyvältä. Assembly on kyllä hyvä idea, ainut on että se ei välttämättä tuo  koko Ubuntu väen todellista luonnetta esille. Joku yhteinen beachi päivä tai luonto retki vois olla vaihtelua koneella istumiselle ja toisi minun mielestäni meidät ubuntulaiset aivan omaan genreen suhteessa muihin nörtteihin.  ;)  Koska Ubuntusta pitäisi näyttää ihmisille muutakin kuin käyttöjärjestelmä nimittäin ihmiset sen takana ja ne upeat arvot jonka varaan ubuntua rakennetaan ;)

mikk0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 555
    • Profiili
Re: Käyttäjätapaaminen kesällä
« Vastaus #13 : 04.06.06 - klo:21.19 »
P.P.S. Turha muuten luulla että Ultimate olisi millään muotoa kevyt laji, siinä on vaan kontaktit kielletty. Muutaman kerran kokeiltuani ymmärsin vihdoin miksi jääkiekossakin on vaihtoja viiden minuutin välein...

Jos ei pelikatkoja tule, on minusta tuo vaihtoväli jossain 2-3 minuutin kieppeillä. Jos kokoajan painetaan täysillä, ehtii tuossa ajassa äijä kuin äijä mennä jokseenkin löysäksi...

Jos ultimate on yhtä rankkaa, luulen, että silloin on minun parempi olla huutosakkipuolella :)

No ehkä vähän liioittelin, vaikkakaan en paljoa. Tahdoin korjata aiemman lausuntoni siitä että tuo ei ole kovin fyysinen laji. Tarkoitin sillä vain sitä, että kontaktit ovat kiellettyjä, mutta kyllä siinä tosissaan juosta saa. Mutta jos on vaikkapa kaksi kentällistä per joukkue, niin ehtii hieman hörpätä mehua ja haukata henkeäkin välillä. Eikä me nyt ihan tosissaan kai otella kuitenkaan...

Tuo Ubuntu Cd:ten jako kuulosti musta hyvältä. Assembly on kyllä hyvä idea, ainut on että se ei välttämättä tuo  koko Ubuntu väen todellista luonnetta esille. Joku yhteinen beachi päivä tai luonto retki vois olla vaihtelua koneella istumiselle ja toisi minun mielestäni meidät ubuntulaiset aivan omaan genreen suhteessa muihin nörtteihin.  ;)  Koska Ubuntusta pitäisi näyttää ihmisille muutakin kuin käyttöjärjestelmä nimittäin ihmiset sen takana ja ne upeat arvot jonka varaan ubuntua rakennetaan ;)

Juuri näin  :)

Tässä on sellainen ongelma, että kokoonnumme missä vaan, niin se on jossain päin Suomea asuville kuitenkin liian kaukana. Ellemme saa järjestettyä yöpymismahdollisuutta (vaikkapa telttamajoitusta), niin se rajaa osallistujat hyvinkin suppealle alueelle, sillä kukaan ei tahdo yöllä kotiinpäin ajella kuitenkaan. Täytyy miettiä ja kysellä näitä paikkoja ja kustannuksia...

Mikko

Mikko Saarinen

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Käyttäjätapaaminen kesällä
« Vastaus #14 : 04.06.06 - klo:21.22 »
Tässä on sellainen ongelma, että kokoonnumme missä vaan, niin se on jossain päin Suomea asuville kuitenkin liian kaukana. Ellemme saa järjestettyä yöpymismahdollisuutta (vaikkapa telttamajoitusta), niin se rajaa osallistujat hyvinkin suppealle alueelle, sillä kukaan ei tahdo yöllä kotiinpäin ajella kuitenkaan. Täytyy miettiä ja kysellä näitä paikkoja ja kustannuksia...

Mikko
Ainahan se miitti voidaan pitää jo kymmeneltä aamulla... :D

Ja se cd:itten jako kuulostaa todella hyvältä.
alias vililikku

fly

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 265
    • Profiili
    • o_O
Re: Käyttäjätapaaminen kesällä
« Vastaus #15 : 05.06.06 - klo:00.24 »
jos ihmisiltä tulee paljon vaihtoehtoja niin voisko niistä vaikka pistää äänestyksen?

ite oon mukana jos vaan on mahdollisuus, tosin en kauheen pitkälle pääse kotoota autottomana jollei kimppakyytejä järjestetä, mut helsingin ja riihimäen väli onnistuu vielä junien kanssa. vr:n hinnoilla sitä pitemmälle ei oikeen.. ja toinen mihin pääsen helposti on rovaniemi tai muu lapin seutu kun sinne on muutenki menemistä kesällä.

ja joku ei liian fyysinen ois kyllä ihan kiva, tai sitten oon huutosakkina. ei se tekeminen haittaa mut pelko tulla jyrätyks.  ;D


Astireloth

  • Vieras
Re: Käyttäjätapaaminen kesällä
« Vastaus #17 : 05.06.06 - klo:19.41 »
Täähän kuulostaa mukavalta. Harmi vaan asun aivan liian kaukana :P
Nakkilasta päin kun olen.

mikk0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 555
    • Profiili
Re: Käyttäjätapaaminen kesällä
« Vastaus #18 : 06.06.06 - klo:08.46 »
Okei, minä kyselen tänään alustavasti noita paikkoja.
Laittakaa tänne mistä olette ja onko käytettävissänne autoa, niin katsotaan mistä päin näitä tulijoita olisi ja miten heidät saadaan paikalle. Oletteko muuten lomalla heinäkuussa? Tämä mahdollistaisi muitakin päiviä kuin lauantain.

Itse olen Lahdesta ja autokin löytyy.
Lomaa vietän 15.7 - 6.8

Mikko

P.S. Täällä Lahdessa olisi ainakin yksi hyvä rantasauna, jossa mahdollisuus myös telttamajoitukseen jos joku haluaa jäädä yöksi. Lisäksi paikassa on kanoottien vuokrausta http://www.vesisamoilijat.fi/suomi/. Sauna on varattuna 15.7, mutta se olisi vapaa 22.7. Lähistöllä on hiekkakenttä ja hieman kauempana iso nurmikenttä.

Mikko Saarinen

mikk0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 555
    • Profiili
Re: Käyttäjätapaaminen kesällä
« Vastaus #19 : 06.06.06 - klo:09.28 »
Tampereellakin on kenttätilanne todella hyvä ainakin 15.7. Harmi että Helsingin kaupungilla ei ole yhtä hyvää varausjärjestelmää, sillä Tampereen liikuntapaikat näkee suoraan netistä: http://webtimmi.tampere.fi/login.do?loginName=GUEST&password=GUEST.

Eipä me välttämättä mitään saunaa tarvita, ne maksavat aika paljon ja menee yleensä aika myöhään. Urheilukentällä on suihku jossa voi käydä pelin jälkeen ja sitten voidaan käydä jossain syömässä. Katsotaan tuon jälkeen mitä porukka tahtoo, mutta luultavasti pidemmältä tulleet suunnittelevat jo kotimatkaa siinä vaiheessa.

Mikko

Mikko Saarinen