Kirjoittaja Aihe: Vielä nettitikuista, Huawei e160 ja Ubuntu 10.04  (Luettu 3034 kertaa)

teele

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 817
    • Profiili
Laitoin tyhjään koneeseen Lucidin, ja vanhassa Huawei e160-modeemissa tuli esille pieniä ongelmia. Versiossa 9.04 se on aina toiminut mainiosti.

Työpöydälle ilmaantuu se mobile partner kuvake aina, kun tikku on kiinni tai laitetaan kiinni koneeseen. Yhteys muodostuu vata toisella tai kolmannella yrityksellä, ei näköjään koskaan ensimmäisellä.

Sovellukset-valikosta saatavalla modeswitchillä ei näyttänyt olevan mitään vaikutusta, ehkä sieltä puuttu e160 sääntö?

Mobile partner -kuvake on ruma työpöydällä, ja sen saa pois irrottamalla, mutta olisi parempi, jos se ei sinne koskaan tulisikaan tai jos sen saisi automaattisesti irrotettua. Siis sen sijaan, että nyt valitsen kuvakkeen ja sitten Irrota, toivoisin, että kone tekisi sen itse. Sitten olisi tietysti hienoa, jos yhteys käynnistyisi automaattisesti tai ensimmäisellä yrityksellä.

teele

Muok.           Näyttää vielä siltä, että tikun pitää olla koneessa kiinni käynnistettäessä, jotta yhteyden yleensä voisi saada.
« Viimeksi muokattu: 12.06.10 - klo:22.00 kirjoittanut teele »

eran

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Vs: Vielä nettitikuista, Huawei e160 ja Ubuntu 10.04
« Vastaus #1 : 13.06.10 - klo:16.07 »
Sama on toiminta täälläkin. 9.04:ssä toimi aina itsestään, mutta senjälkeen päivitetyt/puhtaat asennukset: on
tarvinnut 2-3 klikkausta ennenkuin käynnistyy..

Ja jotta ei olisi näin yksinkertaista.Jos tikku on KIINNI startissa niin nyt ei lähde päälle, kolmannella yrittää ja poikki..ja taas kolmannella yritys ja poikki..jne....

Uusi omi(naisuus/tuisuus).
Kun tikun laittaa vasta kun kone on "valmis", ottaa  yhteyden automaattisesti, tai lähtee ensimmäisellä..
Riippuu aivan "millä sekunnilla" tikun tökkää paikalleen,
Mielenkiintoista.

teele

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 817
    • Profiili
Vs: Vielä nettitikuista, Huawei e160 ja Ubuntu 10.04
« Vastaus #2 : 17.06.10 - klo:23.52 »
Vähän vielä lisäväriä asiaan: Luultavasti eilen tai toissapäivänä tulleiden päivitysten jälkeen Huawei e160 ei kytkeydy päälle enää ollenkaan Lucidissa.

Muutenhan se ennen toimi hyvin Lucidissa, kunhan se vain suostui ensin kytkeytymään.

Muok. Kyllä se kytkeytyy sittenkin, mutta ei aina toisella eikä kolmannellakaan yrityksellä. Ei kytkeydy ollenkaan, jos esim. Open Office on päällä. Ehkä jotkut muutkin ohjelmat ajossa estävät kytkeytymisen.

teele
« Viimeksi muokattu: 11.07.10 - klo:08.17 kirjoittanut teele »

teele

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 817
    • Profiili
Vs: Vielä nettitikuista, Huawei e160 ja Ubuntu 10.04
« Vastaus #3 : 11.07.10 - klo:08.26 »

Onkohan kukaan nähnyt asiasta mitään uutta tietoa. Kaikki muu näyttää toimivan ihan hyvin, mutta nettitikun käynnistely ja sen aika sattumanvaraiset tulokset ovat selvästi erottuva ominaisuus.

Sattumanvaraisuus (ainakin siltä vaikuttaa) ja Open Officen vaikutus kytkeytymiseen voisivat olla hyvä vihje, mutta valitettavasti itse olen asiantuntijan vastakohta, enkä osaa päätellä enempää asiasta.

teele

artur

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
    • Profiili

artur

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: Vielä nettitikuista, Huawei e160 ja Ubuntu 10.04
« Vastaus #5 : 18.07.10 - klo:09.49 »
Mulla muuten näyttää toimivan tuo nettitikku ilman mitään ongelmia niin kauan kuin Ubuntun buuttaa tikku kiinni koneessa. Jos buuttaa ilman sitä, niin en saa sitä millään näkyviin network-managerissa.

Osaisiko joku selittää mitä tapahtuu buutatessa että se toimii niin kuin pitääkin? Eli onko jotain komentorivillä juttuja joita voisin ajaa että homma suoriutuisi samalla tavalla buutin jälkeen?

Löysin netistä ohjeet tähän Saunalahden nettitikkuongelmaan, mutta alla oleva skripti ei löydä konetta eikä lisää sitä network-manageriin:

Lainaus
#!/bin/bash
/usr/sbin/usb_modeswitch
sleep 30
wvdial

teele

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 817
    • Profiili
Vs: Vielä nettitikuista, Huawei e160 ja Ubuntu 10.04
« Vastaus #6 : 18.07.10 - klo:22.45 »
Mulla muuten näyttää toimivan tuo nettitikku ilman mitään ongelmia niin kauan kuin Ubuntun buuttaa tikku kiinni koneessa. Jos buuttaa ilman sitä, niin en saa sitä millään näkyviin network-managerissa.


juu, just sellasta tekee täälläkin. Sitten on vielä se, että jos käynnnistää jonkun muun ohjelman ensin, nettitikku ei löydy.

Olen yrittänyt

service udev restart

mutta se ei auta. Jotenkinhan luulisi voivan tehdä samat asiat kuin käynnistyksessä uudestaan.

teele