Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 10.04 ja Nokia LD-3W BT GPS  (Luettu 2064 kertaa)

Whig

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
  • puppu-generaattori
    • Profiili
    • localhost
Ubuntu 10.04 ja Nokia LD-3W BT GPS
« : 31.05.10 - klo:09.40 »
Eilen yritin saada Nokian BT GPS:ää toimimaan tuon Ubuntu 10.04 läppärin kanssa mutta ei tullut koordinaatteja sitten millään.
rfcomm0:n sain kyllä kytkettyä ja GPS palikka itse näyttää valoillaan, että olisi fixit taivaalle sekä BT yhteys siihen mutta gpspipe ei saa yhtään mitään eikä xgps myöskään näytä yhtään mitään.
Olen gpsd -b /dev/rfcomm0:lla tuon yhdistänyt joka ei herjannut yhtään mitään mutta ei myöskään auttanut yhtään mitään.

Yritin myös tämän joskus väkäämäni backtrackille tarkoitetun ohjeen mukaan mutta ei auttanut:
http://www.petrilopia.net/wordpress/software/nokia-ld-3w-bluetooth-gps-on-backtrack-linux/

Mitään vinkkejä mikä tässä voisi pissiä?
puppu-generaattorin outputtia
"minä olen kansainvälinen supertähti"

Whig

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
  • puppu-generaattori
    • Profiili
    • localhost
Vs: Ubuntu 10.04 ja Nokia LD-3W BT GPS
« Vastaus #1 : 02.06.10 - klo:07.41 »
Tuli sitten eilen taas testailtua tätä ja sain osittain satunnaisesti toimimaankin.
xgps ja tangogps sekä gpspipe saavat gps:n tiedot mutta esim. gpsdrive ja kismet eivät.
Lisäksi tuntuu, että koneen ja gps pulikan välille jää bluetooth yhteys sillä LD-3W:n bluetooth ledi vilkuttelee eikä kone suostu ottamaan uutta yhteyttä ennen ihq:a skill -9 kiroilua ja bt kalikan boottausta.
puppu-generaattorin outputtia
"minä olen kansainvälinen supertähti"