Kirjoittaja Aihe: Quake3, warsow, doom3 näyttöongelma  (Luettu 1898 kertaa)

LeP.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Quake3, warsow, doom3 näyttöongelma
« : 24.05.10 - klo:18.52 »
Minulla on kaksi näyttöä, toinen pienempi kuin toinen. Olen saanut molemmat toimimaan ihan hyvin, eli ei siinä mitään ongelmaa. Mutta kun yritän käynnistää jonkun pelin, tässä tapauksessa Quake 3, Warsow taikka Doom 3, menee kuva automaattisesti pienempään, vasemmalla olevaan näyttöön. Tuolla näytön sijainnilla ei varmaan mitään väliä ole, mutta ennen kun olin vaihtanut näyttöjen asettelua kaikki tuntui toimivan ihan OK. Onkohan ongelma peleissä ja se korjautuisi jollain vipusella? En löytänyt hakemmallakaan minkään sortin apua. Saattaa tosin olla että onglema on siinä, mikä näyttö on määritelty päänäytöksi, mutten ole varma. Ubuntuna toimii 9.10

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Quake3, warsow, doom3 näyttöongelma
« Vastaus #1 : 24.05.10 - klo:21.22 »
Se määräytyy sillä, että mikä on määritelty päänäytöksi. Johtuu nimenomaan siitä.

En tosin tiedä että miten tämän voisi säätää kuntoon haluamakseen, mutta varmasti sekin onnistuu. :D
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Vs: Quake3, warsow, doom3 näyttöongelma
« Vastaus #2 : 24.05.10 - klo:22.09 »
Riippuu hieman näytönohjaimesta. Poropietari ati tai nvidia päänäytön saa valittua vastaavasti CCC:llä tai nvidia-settingssillä. Avoimia ajureita varten ehkä joutuu sompailemaan xorg.confin kanssa en ole nyky ubuntuista kylläkään kovin varma.
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...