Kirjoittaja Aihe: Ati vs. Nvidia  (Luettu 3408 kertaa)

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Ati vs. Nvidia
« : 24.05.10 - klo:11.06 »
Minä jättäisin ostamatta. Ati saattaa lopettaa kyseisten ajureiden päivittelyn parinvuodenpäästä ja sitten ei voi muutakuin toivoa, että avoimet ajurit on riittävän hyvät. Nvidia päivittelee vanhojakin ajureita tarpeen mukaan.
Saako Nvidialta tuoreet ajurit GeForge 2 MX 200:lle?

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Ati vs. Nvidia
« Vastaus #1 : 24.05.10 - klo:17.13 »
Minä jättäisin ostamatta. Ati saattaa lopettaa kyseisten ajureiden päivittelyn parinvuodenpäästä ja sitten ei voi muutakuin toivoa, että avoimet ajurit on riittävän hyvät. Nvidia päivittelee vanhojakin ajureita tarpeen mukaan.
Saako Nvidialta tuoreet ajurit GeForge 2 MX 200:lle?

Ei näköjään, mutta GeForce 4:lle saa ja on viimeksi päivitetty helmikuussa. Tilanne on kuitenkin satakertaa parempi, kuin Atilla.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Ati vs. Nvidia
« Vastaus #2 : 24.05.10 - klo:18.06 »
Ei näköjään, mutta GeForce 4:lle saa ja on viimeksi päivitetty helmikuussa. Tilanne on kuitenkin satakertaa parempi, kuin Atilla.
Onko? Nvidian tuotteilla ei taida saada kunnollista 3D-grafiikkaa ilman suljettuja ajureita. ATi:n tuotteet kykenevät kunnolliseen 3D-grafiikkaan sekä suljetuilla että avoimilla ajureilla.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ati vs. Nvidia
« Vastaus #3 : 24.05.10 - klo:18.14 »
Jaoin aiheen. Mitenhän tämäkin etenee. ;)
Alkuperäinen aihe: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=33795.0
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Vs: Ati vs. Nvidia
« Vastaus #4 : 24.05.10 - klo:19.06 »
Saako Nvidialta tuoreet ajurit GeForge 2 MX 200:lle?

Tuoreet ajurit? Tuo nyt on niin legacy kamaa, että sille on ihan legacy ajuritkin:
http://packages.ubuntu.com/lucid/nvidia-96

Suo siellä vetelä täällä atia en käyttäisi suljetulla, avoimilla toimii ihan hyvin, kunhan on tarpeeksi vanha näyttis. Nvidiaa sitten käyttäisinkin vain suljetuilla...
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Ati vs. Nvidia
« Vastaus #5 : 24.05.10 - klo:21.25 »
Minä jättäisin ostamatta. Ati saattaa lopettaa kyseisten ajureiden päivittelyn parinvuodenpäästä ja sitten ei voi muutakuin toivoa, että avoimet ajurit on riittävän hyvät. Nvidia päivittelee vanhojakin ajureita tarpeen mukaan.
Saako Nvidialta tuoreet ajurit GeForge 2 MX 200:lle?
Tuskin ihan kahden vuoden päästä. Kaverilla nyt päälle pari vuotta vanha kortti ja ihan uusimpia ajureita käyttelee. ~Neljän vuoden kuluttua en ehkä realistisempi arvio.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

peran

  • Vieras
Vs: Ati vs. Nvidia
« Vastaus #6 : 25.05.10 - klo:16.48 »
Minä jättäisin ostamatta. Ati saattaa lopettaa kyseisten ajureiden päivittelyn parinvuodenpäästä ja sitten ei voi muutakuin toivoa, että avoimet ajurit on riittävän hyvät. Nvidia päivittelee vanhojakin ajureita tarpeen mukaan.
Saako Nvidialta tuoreet ajurit GeForge 2 MX 200:lle?
Tuskin ihan kahden vuoden päästä. Kaverilla nyt päälle pari vuotta vanha kortti ja ihan uusimpia ajureita käyttelee. ~Neljän vuoden kuluttua en ehkä realistisempi arvio.

Positiivisena panin merkille, että nvidialla vielä 6600:nen toimii uusimmalla ajurilla. (En muista loppupäätettä). Montakohan vuotta toi 6000-sarja lieneen. Itselläni se on ollut pari vuotta, ja ostettu käytettynä.

Minun mielestäni on ihan sama käyttääkö Atia vai Nvidiaa, kunhan toimii, mutta yleisenä käsityksenä Linux-puolella Nvidian raudasta saadaan suljetuilla ajureilla suhteessa enemmän irti kuin Atin raudasta oli ne sitten suljettuja tai ei. Siis suhteessa Windowsiin.

Edit - mutta Windows-puolella minulla on sellainen näppituntuma, että Ati on hivenen halvempaa hinta/teho-suhteella, joten jos molempia käyttiksiä käyttää suurin piirtein yhtä paljon, niin valintani olisi Ati. Myös silloin valinnaksi tulee Ati (tai mahdollisesti Intel), jos kammoaa suljettuja ajureita.
« Viimeksi muokattu: 25.05.10 - klo:16.53 kirjoittanut peran »