Kirjoittaja Aihe: var/www siivoaminen  (Luettu 1584 kertaa)

bool

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
var/www siivoaminen
« : 24.05.10 - klo:17.26 »
Tässä muutaman vuoden kun olen väsännyt intranet-sovellusta, alkaa tuo www-hakemisto olla täynnä ties minkälaista tauhkaa, kokeilu-skriptejä, vanhoja versioita js-sovelluksista jne. Onko olemassa ohjelmaa tai sisältyykö johonkin ohjelmaan toimintoa joka hakisi hakemistosta ns. orpoja tiedostoja, eli sellaisia joihin ei viitata php- tai html-sivuilta tai mikä vähintäänkin luettelisi riippuvuudet. Jos vaikka pikkuhiljaa päivittäisi ubuntunsa, voisi samalla suorittaa hieman siivoamista.

samja

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 182
    • Profiili
Vs: var/www siivoaminen
« Vastaus #1 : 07.06.10 - klo:00.32 »

Parasta tehdä erillinen tmp-hakemisto, jossa voi testailla erilaisia juttuja.
Väliin aina tyhjentää tuon hakemiston ja säästää parhaat jutut omaan hakemistoonsa.

Itse tein pienen kehitysympäristön php-koodia varten. On hakemisto, jossa on luokat ja toinen testihakemisto, jolla testata luokkia. Systeemiin kuuluu php-koodin listaukset highlight-muodossa(show_source()). Näin kaikki voi tapahtua selaimen kautta editointeja lukuunottamatta.
Yleisfoorumi:  http://ajatusmylly.net

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: var/www siivoaminen
« Vastaus #2 : 07.06.10 - klo:06.53 »
Tässä muutaman vuoden kun olen väsännyt intranet-sovellusta, alkaa tuo www-hakemisto olla täynnä ties minkälaista tauhkaa, kokeilu-skriptejä, vanhoja versioita js-sovelluksista jne. Onko olemassa ohjelmaa tai sisältyykö johonkin ohjelmaan toimintoa joka hakisi hakemistosta ns. orpoja tiedostoja, eli sellaisia joihin ei viitata php- tai html-sivuilta tai mikä vähintäänkin luettelisi riippuvuudet. Jos vaikka pikkuhiljaa päivittäisi ubuntunsa, voisi samalla suorittaa hieman siivoamista.

Koetapa php:tä.

Silmukka joka lukee kaikki mahdolliset hakemistot joista noita tiedostojasi saatetaan kaipailla.

Ja sitten tiedosto kerrallaan kurkkaat mitä muita tiedostoja se mahdollisetsi kutsuu. (Riittäneeköhän 'include' ja 'href' avainsanoiksi? - No, aina voinee kysyä tekijältä ;)
(Eiköhän ihan tiedoston nimestä löytyne riittävästi mallia ja maskia hakua varten.)

Kerää ne osumat taulukkoon jonka sitten siivoilet mieleiselläsi tavalla...