Kirjoittaja Aihe: Lisääkö antipiratismiryhtiliike open sourcen suosiota?  (Luettu 1031 kertaa)

Senior

• Vieras
Viime aikoina esille nostetut väitteet, että ohjelmistotalot menettäisivät vuodessa jopa yli 50 000 000 000 dollaria tuloja piratismin takia on asetettu kyseenlaiseksi. Väitettä on mahdotonta ensinnäkin todistaa ja se perustuu vain niiden yhtiöiden laskelmiin joiden toteutunut myynti ei ole vastannut markkinaodotuksia. Lisäksi on myös enemmän kuin kyseenalaista lisääkö poliisitoiminta "tottelemattomien" paluuta lisenssisoftan piiriin.

Alla olevassa blogissa arvellaan että tuorein piratisminvastainen ryhtiliike saattaa todennäköisemmin vain siirtää miljoonia ihmisiä avoimen lähdekoodin ohjelmistojen käyttäjäksi.

http://www.itnewstoday.com/?p=1559

Lainaus
"However, one has to wonder, as the BSA and other companies make more and more people aware of piracy and proper licensing, are they going to instead have the opposite affect and push people away to other platforms? Current events tell me that this is likely the case."

---

"Piracy is a real issue, but not as big as these people would have us believe and their anti-piracy tactics are just going to push more and more people to open platforms as time goes on. For example, Microsoft’s Windows Activation was the main reason I switched to Linux 8 years ago. Best decision I ever made."
;D
« Viimeksi muokattu: 15.05.10 - klo:19.18 kirjoittanut Senior »