Hieman vaikeata tekemättä itse, mutta ... perusperiaatteet ovat aina samat, mutta itse menujen tekstit ja paikat ovat aina hivenen erit. Täällä näkyy kuitenkin Pavillion koneesta olevan ohjeita, toivottavasti osuvat kohdalleen:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=fi&dlc=fi&cc=fi&product=4126598&lang=fi&docname=c00364979F1 -näppäintä painamalla pääsee Biokseen (painamalla silloin kun kone käynnistyy) - voi olla myös F2 -näppäin. Sieltä vaihdat kohdasta "Boot Order", niin että USB-on ylinnä. Kannattaa pitää tikku kiinni silloin kun sinne menee, jolloin tikun tunnistetiedotkin ehkä näkyvät, helpompaa erottaa.
Älä muuta Bioksessa mitään muuta. Jos olet epävarma, muuttuiko jotakin muuta, niin sammuta kone suoraan, jolloin mitään ei talletu, ja yritä uudelleen.
Itse Boot-order muutos lienee melko selvää kun kokeilet kyseisessä menussa. Lue e.m. ohjeesta tai lue ruudussa olevista ohjeista (tarvitaan ehkä Enterin painamista tai nuolinäppäimiä tai PgDn / Up-näppäimiä tms). Aina voit kokeilla kunhan et talleta mitään sopimatonta.
Lopuksi talleta painamalla F10 näppäintä.
Sinänsä muutoksissa ei ole mitään ongelmia, kunhan ei vahingossa talleta mitään muuta.
Kun käynnistät konetta uudelleen, niin seuraa toimintaa ja katso kysyykö vielä jotakin varmennusta sille, että haluat bootata jostakin muualta kuin kovalevyltä.
Jos ei toimi, niin voi olla että tikkusi ei toimi boottitarkoituksessa. Tällöin kone boottaa normaalisti ja tikulta käynnistys vain unohtuu.