Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 10.04 ja Asus Nvidia 250 GTS  (Luettu 2185 kertaa)

kAll3

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Ubuntu 10.04 ja Asus Nvidia 250 GTS
« : 07.05.10 - klo:18.48 »
Moi,

Tässä pikku pulma. Sain ubuntun (10.04) asennettua ihan hyvin ja toimii ubuntun omalla yleisellä grafiikka ajurilla 1280x1024 resoluutioon asti ja työpöytä käytössä ja 2D riittää. Mutta haluisin käyttää 3D ominaisuuksia ja vähän pelata, joten tarviisi ladata Nvidian ajurit, joita laite valmistajalta ei löydy.

Kaksi vaihto ehtoa olen löytänyt, joko

1) nvidia.com uusin ajuri asennettuna konsolista, johon olen koittanut monia eri ohjeita, mutta millään ei toimi --> ajuri asentuu ja blacklistinyt "Nouveau" ajurin ettei tuli konfliktiä, mutta ajuri ei toimi vaan jumittaa ennen GUIa tai antaa virheen "cannot load nvidia kernel module ..." etc ...

tai

2) Ubuntun mukana tulee Nvidia ajuri paketti, jota ei vain ole laitettu päälle, joten otin tämän ajurin käyttöön ja seuraus, että joko tulee herja "cannot load nvidia kernel module ..." tai muuten valittaa ajurista ennen GUIta, parhaimmillaan GUI on ladannut ja saan resoluutioksi 640x480 tai sitten GUI ikäänkuin lataa, kuulen kuulokkeista ääntä, mutta näyttöön ei tule kuvaa ollenkaan ...

Itse olen aika nyyppä Linuxin kanssa vaikka koneiden kanssa pelannut ikäni, olisiko jollain "Ubuntu Gurulla" mitään neuvoa saa ko. Asus Nvidia 250 GTS 1Gt toimimaan Ubuntu 10.04 LTS kanssa?

ps. Saa lähestyä sähköpostilla (no spam plz)


Terveisin,

Kalle Suomalainen
kAll3s77@gmail.com
« Viimeksi muokattu: 07.05.10 - klo:18.53 kirjoittanut kAll3 »

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Ubuntu 10.04 ja Asus Nvidia 250 GTS
« Vastaus #1 : 24.05.10 - klo:16.08 »
Mulla on sama ongelma nVidia GF9600GTn kanssa. Huomasin että se ilmenee päivitysten mukana tulleella -22 kernelillä. Käynnistäessä konetta valitsen vain sen vanhemman -21 kernelin ja kaikki pelaa.  :)
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Ubuntu 10.04 ja Asus Nvidia 250 GTS
« Vastaus #2 : 25.05.10 - klo:18.30 »
En kannata jättää sähköpostiosoitetta näkyville nettiin jos ei ole pakko. En tarkoita, että kukaan jäsenistä sitä käyttäisi väärin, mutta osoitteesi on näkyvissä koko maailmalle, mukaanlukien botit jotka hakevat spammiuhreja ... vaikka myöhäistä se saattaa nyt jo olla.
« Viimeksi muokattu: 25.05.10 - klo:18.32 kirjoittanut Ganymedes »

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Ubuntu 10.04 ja Asus Nvidia 250 GTS
« Vastaus #3 : 25.05.10 - klo:19.01 »
En kannata jättää sähköpostiosoitetta näkyville nettiin jos ei ole pakko. En tarkoita, että kukaan jäsenistä sitä käyttäisi väärin, mutta osoitteesi on näkyvissä koko maailmalle, mukaanlukien botit jotka hakevat spammiuhreja ... vaikka myöhäistä se saattaa nyt jo olla.

geemailissa on hyvät suotimet :P
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Ubuntu 10.04 ja Asus Nvidia 250 GTS
« Vastaus #4 : 25.05.10 - klo:19.41 »
...
geemailissa on hyvät suotimet :P

No se on kyllä totta, mutta kun hän toivoi että ei spammiä  ;D