Kirjoittaja Aihe: Näppäimistön asetukset vaihtuvat [Ratkaistu]  (Luettu 2123 kertaa)

Jantza

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Näppäimistön asetukset vaihtuvat itsestään kun käynnistän koneen uudelleen. Olen sen USAn sieltä jo poistanut vaihtoehdoista, mutta kappas vaan kun käynnistän uudelleen niin siellähän se aina möllöttää, eikä ole edes oletusnäppäimistönä, mutta silti ei ääkköset esim. toimi, vaan joudun aina käynnistyksen jälkeen poistamaan sen USAn sieltä. Oiskohan jollain apua tähän onkelmaan?
« Viimeksi muokattu: 09.05.10 - klo:10.25 kirjoittanut Jantza »

Jantza

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Näppäimistön asetukset vaihtuvat
« Vastaus #1 : 08.05.10 - klo:10.44 »
bump!

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Näppäimistön asetukset vaihtuvat
« Vastaus #2 : 08.05.10 - klo:11.04 »
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=32508.0 Oletko jo lukenut tuon keskustelun? terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

Senior

  • Vieras
Vs: Näppäimistön asetukset vaihtuvat
« Vastaus #3 : 08.05.10 - klo:11.11 »
Itse en ole koskaan puuttunut tuohon näppäimistön "layout"-juttuun enkä säätelemään mitään, esim omani - Logitech Ultra-Flat Keyboard. Jos kaikki näppäimet OK olen jättänyt oletukset. Jos menisin valitsemaan jonkun Logitechin näppäimistön saattaisi ongelmia tulla vastaan (vrt. Windows-puolella näytönohjaimen ajurit, jotka ovat "melkein oikeat", vaan "ei aivan").

Jantza

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Näppäimistön asetukset vaihtuvat
« Vastaus #4 : 08.05.10 - klo:18.24 »
Kiitoksia Timolle!

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Näppäimistön asetukset vaihtuvat
« Vastaus #5 : 08.05.10 - klo:20.06 »
No problem! Jos toimii ole ystävällinen ja laita otsikkoon "Ratkaistu" sana. Seuraava henkilö löytää ongelman ratkaisun nopeammin, terveisin Timo
"Linux, made in Finland"