Päivitin testini vielä kolmannella systeemillä, jossa näitä samoja (= suora kopio muuttamatta mitään koneen sisällä) Ubuntu-koneita ajetaan Vista Enterprise 64-bit koneen alla. Tulokset ovat aivan yhteneväisiä, 64-bit ei toimi, 32-bit toimii. Lisäkommenttina se, että vaikka listoillani ei näy, niin kaikki alustojen alla ajettavat Windows XP -koneet toimivat aina.
nm: Sinulla on siis operaattorin ip-osoitteet käytössä. Sitä ei minulla ole, eikä näissä verkoissa koskaan voi ollakaan. Joten tämä voi tietysti olla yksinkertainen syy sille miksi Ubuntu ei toimi (versiossa 10.04 ja 64-bit 9.04:ssa). Ei kai tuollaista verkkoa kukaan yleisessä tapauksesssa muutoinkaan käytä ...
Lisäksi kerrot systeemistä jossa on NAT, mutta et kerro, että mitä systeemiä siinä kokeilit.
Mitä tulee näihin "ping" -eroihin 32 versus 64 bit, niin muistin väärin - Windowshan näyttää "ihmeellisiä" eroja oletuksena, ei Ubuntu. Ubuntun oletus näyttää olevan localhost :in näyttäminen kun pingaa itseään.
Onhan minulla tietysti näillä 64-bit Ubuntu 9.04 fyysisillä koneilla se, että niissä on VMware verkkoja pelissä mukana. Toisaalta virtuaalikoneessa ei näitä ole, eivätkä tunnu haittaavan 9.04 32-bit versiota, joka siis minun testeissäni on AINA toiminut (myös NBR-versio).