Olen käyttänyt Ubuntua reilut kaksi vuotta ja aina olen saanut Skypen toimimaan, vaikka säätöjä on pitänyt välillä tehdä useitakin. Kerronpa, mitä olen itse joutunut tekemään. Kuten huomaat, en ole erityisen taitava tietotekniikassa, mutta yritän kuitenkin neuvoa.
1. Skypen valikoissa (soud devices) eli siinä samalla sivulla kuin tuo mainitsemasi täppä on, on ainakin minulla jokaisessa kolmessa kohdassa valittuna "PulseAudio Server (local). Tämä varmaankin vaihtelee koneen ominaisuuksien mukaan. Jos muutat jotain asetuksia, huomaathan painaa apply nappia.
2. Toinen kohta, jota täytyy säätää esim. versiopäivitysten jälkeen Gnomessa on: hiiren oikealla paneelissa olevaa kaiuttimen kuvaa ja sieltä ääniasetukset. Avautuvassa valikossa kohdassa laitteisto tarkista, että ne ovat kunnossa (en osaa neuvoa tarkemmin) ja kohdassa tallennus, että täpit on oikeissa paikoissa ja että mykistys ei ole päällä.
Näillä tarkennuksilla minä olen saanut Skypen toimimaan. Kun en oikein ymmärrä, mitä mikäkin vaihtoehto tarkoittaa, on pitänyt suorittaa hakuammuntaa ja kokeilla eri vaihtoehtoja. Aikaa menee mutta lopussa kiitos seisoo!