Kirjoittaja Aihe: Ubuntu Lucid ja Time Machine tai vastaava toiminnallisuus  (Luettu 2796 kertaa)

Bent

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Etsiskelen tässä jonkinlaista tiedostojen varmuuskopiointityökalua jolla voisin ajastaa backupit silloin tällöin ajettavaksi.

Kokeilin juusi Back in Time nimistä softaa ja se ei tykännyt ext4:sta tai se sai mun varmuuskopioitavan levyn ihan solmuun joka kerta kuin otti snapshottia.

Olisko jollain kokemusta jonkun vastaavan käytöstä ja osaisi suositella ?
« Viimeksi muokattu: 02.05.10 - klo:18.18 kirjoittanut Bent »

Bent

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Vs: Ubuntu Lucid ja Time Machine tai vastaava toiminnallisuus
« Vastaus #1 : 02.05.10 - klo:18.56 »
Ehkä haukuin BiT liian aikaisin, näyttäisi siltä että juuri se levy josta haluan saada varmuuskopioita on menossa rikki...

Toivon nyt hartaasti että saan yhden ehjän kopion siitä ennenkuin vien takuuseen.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Ubuntu Lucid ja Time Machine tai vastaava toiminnallisuus
« Vastaus #2 : 03.05.10 - klo:23.54 »
Itse toteutin ssh:lla ja rsyncillä äskettäin oman "aikakoneeni":http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=33172.0 Saan tuolla säädettyä palautuksen aikaväliä rotaation määrällä ja cronista ajon toistoväliä muuntelemalla.

Bent

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Vs: Ubuntu Lucid ja Time Machine tai vastaava toiminnallisuus
« Vastaus #3 : 04.05.10 - klo:08.22 »
Jep siihenhän tuo Back in Timekin perustuu, siinä on vaan gui mistä voi clickkailla kansiot :) ja sit se luo cronjobin sen valintojen perusteella.


qualtch

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 37
    • Profiili
Vs: Ubuntu Lucid ja Time Machine tai vastaava toiminnallisuus
« Vastaus #4 : 07.05.10 - klo:21.48 »
Jep siihenhän tuo Back in Timekin perustuu, siinä on vaan gui mistä voi clickkailla kansiot :) ja sit se luo cronjobin sen valintojen perusteella.

Software Centerissä näytti olevan tuommoinen saatavilla kun Dèjá Dup. Kuinka sellainen toimisi? En ole itse kokeillut.

Bent

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Vs: Ubuntu Lucid ja Time Machine tai vastaava toiminnallisuus
« Vastaus #5 : 07.05.10 - klo:22.18 »
Mjoo, mut tosiaan toi Back in Time on ihan sopiva mulle, kiitos kuitenkin tipsuista. Hajonnut levyni meni takuuvaihtoon ja kaikki tuntuu nyt pelaavan ihan hyvin.

Hyvä kuitenkin tietää että tuollainenkin on olemassa jos joskus pitää offsite tai oikein salata backupit. Just nyt riittää että otetaan diff ja että voin palata ajassa taakse päivään x.