Kirjoittaja Aihe: dvd-leffan poltto problem  (Luettu 3931 kertaa)

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
dvd-leffan poltto problem
« : 27.05.06 - klo:09.09 »
Osaiskohan kukaan kertoa mistä johtuu että en saa poltettua 4.4 GB.n leffa imagea normi 4.7 GB:n DVD:lle.....siihenhän pitäisi mahtua toi n.4.7 gigaa.

Muuten poltto onnistuu ihan okei jos on himpun pienempi tiedosto.

Sitten vielä semmonen jota oon kysellyt ennenkin:

miksi toi k3b ei suostu tekemään dvd leffoja.Muuten toimii ihan okei ja polttaa kaikki kunnolla,mutta kun yrittää tehdä dvd leffan niin tulee että

"found invalid entry in the VIDEO_TS folder (VIDEO_TS)"
"could not write temporary file"

oon yrittäny niin että avaan terminaalissa sudolla ton k3b:n (...eiks sen pitäisi antaa sudo oikeudet ohjelmalle niin ettei pitäisi olla siitäkään kiinni),mutta sama juttu.


Tän takia pitää käyttää neroa leffojen polttoon

okram

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
  • Too high to get it right
    • Profiili
    • homepage
Re: dvd-leffan poltto problem
« Vastaus #1 : 27.05.06 - klo:10.59 »
Kokeilin kerran myös polttoa dvd:lle samalla tavalla ja ei onnistunut! Toivotaan että joku ossoo auttaa...
-okram-

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Re: dvd-leffan poltto problem
« Vastaus #2 : 28.05.06 - klo:15.13 »
Oonkohan ihan hakoteillä jos väitän että vaikka niihin "menee" 4.7gb ni todellisuudessa ne polttaa vaan max 4.3gb sinne dvd levylle.

Lainaan aihetta omaan ongelmaan että miksi k3b polttaa normaalista musiikkilevystä vain puolet jonka jälkeen kaatuu siihen että  bufferit menee nollaan ja levy vatuille.

okram

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
  • Too high to get it right
    • Profiili
    • homepage
Re: dvd-leffan poltto problem
« Vastaus #3 : 28.05.06 - klo:16.10 »
1) Arkistoinnissa suoritetaan poltto aina niin, että levylle ei lisätä enää mitään. Polton jälkeen levy suljetaan, jolloin datan lisääminen sinne on mahdotonta.

2) Polttaminen kannattaa suorittaa kovalevyltä – ei siis suoraan toiselta cd-levyltä eikä suoraan äänikortista.

3) Tietokonetta ei kannata käyttää polton aikana muihin toimintoihin ja taustalla olevat ohjelmat, näytönsäästäjästä viruksentorjuntaan, on syytä sammuttaa polton ajaksi (ctrl+alt+del –näppäinyhdistelmä). Samoin verkkoyhteys voi aiheuttaa ongelmia. Näiden ongelmien esiintyminen on kuitenkin vähentynyt - kiitos tehokkaampien tietokoneiden.

Teksti lainattu täältä:

http://www.uta.fi/laitokset/mustut/digiprojekti/cdn_poltto.htm
-okram-

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Re: dvd-leffan poltto problem
« Vastaus #4 : 28.05.06 - klo:16.28 »
Kyllä olen käyttänyt esim. nettiä ja kuunnellu musaa samalla kun oon poltellut eikä oo sen suhteen ollut ongelmia.
Ehkä toi on peruja niistä vanhemmista ja heikkotehoisista koneista.....muistan kun ennen jos räpsähti näytönsäästäjä päälle niin meni poltto v***iks

moonstone

  • Vieras
Re: dvd-leffan poltto problem
« Vastaus #5 : 30.05.06 - klo:09.34 »
3) Tietokonetta ei kannata käyttää polton aikana muihin toimintoihin ja taustalla olevat ohjelmat, näytönsäästäjästä viruksentorjuntaan, on syytä sammuttaa polton ajaksi (ctrl+alt+del –näppäinyhdistelmä). Samoin verkkoyhteys voi aiheuttaa ongelmia. Näiden ongelmien esiintyminen on kuitenkin vähentynyt - kiitos tehokkaampien tietokoneiden.

Tämä ei ole ollut koskaan ongelma linuxissa... lähinnä windows ongelma.

Itse olen poltellut levyjä ja tehnyt ihan normaaleja toimintoja samalla, kattonut leffaa, surffaillut, kuunnellut musaa..

MoB

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 314
  • Debian Jessie, Ubuntu 12.04 LTS, Android-x86 2.3
    • Profiili
Re: dvd-leffan poltto problem
« Vastaus #6 : 07.06.06 - klo:01.21 »
Osaiskohan kukaan kertoa mistä johtuu että en saa poltettua 4.4 GB.n leffa imagea normi 4.7 GB:n DVD:lle.....siihenhän pitäisi mahtua toi n.4.7 gigaa.
Muuten poltto onnistuu ihan okei jos on himpun pienempi tiedosto.
"found invalid entry in the VIDEO_TS folder (VIDEO_TS)"
"could not write temporary file"

Olethan ottanut huomioon, että DVD lätylle menee vain se 4.38GB tavaraa?
Voisiko tuo "could not write temp..." johtua siitä, että ko. softan asetuksissa on temppi jossain osiolla/hakemistossa, jonne käyttäjällä ei ole oikeuksia?

Itse olen muuten pyöräytellyt DVD leffat näin :
Terminaali auki.
Mene hakemistoon, jossa VIDEO_TS ja AUDIO_TS -hakemistot (jos AUDIO_TS uupuu, niin tee se) sijaitsevat omissa alihakemisoissaan.
sitten naputtelee seuraavaa..
chown -R root:root AUDIO_TS VIDEO_TS
chmod 500 AUDIO_TS VIDEO_TS
chmod 400 VIDEO_TS/*
growisofs -dvd-compat -Z /dev/dvd -dvd-video .

Mulla on tuo ylläoleva poltadvd.sh -skriptissä, niin homma sujuu leikiten. Nopeampaa kun jollain graafisella kikkareella.
« Viimeksi muokattu: 07.06.06 - klo:01.24 kirjoittanut MoB »
Registered Linux user #186837