Kirjoittaja Aihe: Miten poistetaan KAIKKI sähköpostit Evolutionissa?  (Luettu 6715 kertaa)

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Elikkä miten tällänen tapahtuu. Itse ku en löytänyt mitään sellaista ja kun tämä väittää että 309 viestiä on lukematta.

Storck

  • Vieras
Vs: Miten poistetaan KAIKKI sähköpostit Evolutionissa?
« Vastaus #1 : 26.04.10 - klo:22.08 »
Valitset yhden ja sitten CTRL + A ja poistat hiiren oikean alta löytyvillä komennoilla - vaikka noin.

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: Miten poistetaan KAIKKI sähköpostit Evolutionissa?
« Vastaus #2 : 26.04.10 - klo:22.11 »
Toimi noin, mutta nyt ei löydä enään niitä sähköposteja mitä oikeasti on tuolla gmailissa jäljellä..

Storck

  • Vieras
Vs: Miten poistetaan KAIKKI sähköpostit Evolutionissa?
« Vastaus #3 : 26.04.10 - klo:22.25 »
Toimi noin, mutta nyt ei löydä enään niitä sähköposteja mitä oikeasti on tuolla gmailissa jäljellä..

Niinpä, kysymyksesi oli miten poistetaan ja nyt ne on poistettu.

 8)


FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: Miten poistetaan KAIKKI sähköpostit Evolutionissa?
« Vastaus #4 : 26.04.10 - klo:22.27 »
Mutta nyt ois taas kiva saada ne mitkä on jäljellä Gmailissa koska sieltä on poistettu kaikki pois myös ja siellä on vaan tarpeelliset postit. Miten mä onnistunkaan mokaamaan kaiken?

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11453
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Miten poistetaan KAIKKI sähköpostit Evolutionissa?
« Vastaus #5 : 26.04.10 - klo:22.32 »
Onko ongelma nyt se ettei Evolution hae Gmailissa olemassa olevia viestejä, vai hävisikö jotain viestejä?

Jos poistit liikaa viestejä niin poistuiko ne viestit myös selaimella käytettävästä Gmailista? Käytätkö POP3 vai IMAP-tiliä? Onko valittuna, että arkistoi viestit haun jälkeen (siis Gmailin asetuksista)?

PS. Oletettavastihan KAIKKI tarkoittaa ihan kaikkia viestejä.

Ja nyt menen nukkumaan flunssani pois.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: Miten poistetaan KAIKKI sähköpostit Evolutionissa?
« Vastaus #6 : 26.04.10 - klo:22.37 »
Elikkä mulla on tarpeelliset postit siis vielä gmailissa kyllä, mutta Evolutionista poistin kaikki että ei näy enään mitään ja Lähetä/Vastaanota ei tuo uusia posteja eli niitä jotka jäi jäljelle gmailiin silloin kun poistin ne itse gmailista ja Evolutionista olen nyt siis poistanut kaiken mutta gmailissa on vielä tärkeät postit joten miten saisin ne tärkeät takaisin ilman roskakorin koluamista?

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Miten poistetaan KAIKKI sähköpostit Evolutionissa?
« Vastaus #7 : 27.04.10 - klo:21.59 »
Elikkä mulla on tarpeelliset postit siis vielä gmailissa kyllä, mutta Evolutionista poistin kaikki että ei näy enään mitään ja Lähetä/Vastaanota ei tuo uusia posteja eli niitä jotka jäi jäljelle gmailiin silloin kun poistin ne itse gmailista ja Evolutionista olen nyt siis poistanut kaiken mutta gmailissa on vielä tärkeät postit joten miten saisin ne tärkeät takaisin ilman roskakorin koluamista?

Ei millään pahalla, mutta en saa tuosta mitään tolkkua. Pistätkö vaikka muutaman välimerkin ;) Poistitko ne varmasti Evolutionista kokonaan, etteivät ne jääneet esim. roskakoriin?

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: Miten poistetaan KAIKKI sähköpostit Evolutionissa?
« Vastaus #8 : 27.04.10 - klo:22.17 »
Joo yritän käyttää niitä jatkossa. Ja tyhjensin kyllä roskakorin. Mutta ei vaan löydä kaikkia gmailin viestejä. Vain 3 viestiä löytää jotka ovat saapuneet tänään.

Housuvelho

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 56
    • Profiili
Vs: Miten poistetaan KAIKKI sähköpostit Evolutionissa?
« Vastaus #9 : 27.04.10 - klo:22.33 »
Elikkä mulla on tarpeelliset postit siis vielä gmailissa kyllä, mutta Evolutionista poistin kaikki että ei näy enään mitään ja Lähetä/Vastaanota ei tuo uusia posteja eli niitä jotka jäi jäljelle gmailiin silloin kun poistin ne itse gmailista ja Evolutionista olen nyt siis poistanut kaiken mutta gmailissa on vielä tärkeät postit joten miten saisin ne tärkeät takaisin ilman roskakorin koluamista?

Ei millään pahalla, mutta en saa tuosta mitään tolkkua. Pistätkö vaikka muutaman välimerkin ;) Poistitko ne varmasti Evolutionista kokonaan, etteivät ne jääneet esim. roskakoriin?

Sulla on siis ilmeisesti sellainen tilanne, että olet IMAP yhteydessä siihen gmailiin?

Pystyt poistamaan IMAP yhteyden kautta kaikki muut postit gmailista PAITSI tunnisteen Kaikki alla olevat postit. Se on sinne rakennettu suojamekanismi. Viimenen mahdollisuus ennen roskakoria. Jos haluat palauttaa posteja Evolutioniin, sun pitää palauttaa gmailissa ne postit lähetettyjen tai vastaanotettujen laatikoihin. Siellä on ohjeet sitä varten. Sitten saat postit näkymään lähetettyjen ja saapuvien laatikoissa oikein. Evolution on siinä mielessä hämäävä, että oman koneen ja etäpostilaatikon postit pitäämiettiä erikseen. Ole oikeesti varovainen niiden gmail postien kanssa. ettei häviä mitään peruuttamatonta.

Viimeinen sana vaan Evolution IMAP yhteydellä gmailissa. "Kaikki" tunnisteen alla olevat pitää poistaa gmailissa. Muut häviää synkronoidussa yhteydessä Evolutionin kautta. Paluuta ei ole.

Jos sulla on POP yhteys, resepti on hiukan eri.

Taas pitää todeta se, että pitäisi kertoa mikä on vika. Muuten vastaukset tulee nk. fiilis-pohjalta.
Kone 1. AMD Athlon 64 X2 Dual 5200+, 4GB DDR2 800MHz single, ATI Radeon HD 4800 series 512MB, 320GB sata, Ubuntu 10.04 64bit
Kone 2. EeePc 900 Intel, kesken..., Ubuntu 10.04 i386 netbook

Housuvelho

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 56
    • Profiili
Vs: Miten poistetaan KAIKKI sähköpostit Evolutionissa?
« Vastaus #10 : 27.04.10 - klo:22.39 »
Elikkä miten tällänen tapahtuu. Itse ku en löytänyt mitään sellaista ja kun tämä väittää että 309 viestiä on lukematta.

Suora vastaus suoraan kysymykseen. Gmailin Kaikki-tunnisteen alta gmailista.
Kone 1. AMD Athlon 64 X2 Dual 5200+, 4GB DDR2 800MHz single, ATI Radeon HD 4800 series 512MB, 320GB sata, Ubuntu 10.04 64bit
Kone 2. EeePc 900 Intel, kesken..., Ubuntu 10.04 i386 netbook

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: Miten poistetaan KAIKKI sähköpostit Evolutionissa?
« Vastaus #11 : 27.04.10 - klo:22.44 »
Siis ensiksi, olen poistanut kaiken turhan GMailista netissä, sitten Evolutioniin jäi silti kaikki postit, joten poistin kaikki postit Evolutionista, sitten yritin hakea kaikki postit mitä olin GMailiin jättänyt Saapuneet kansioon siellä Internetissä, mutta Evolution ei enään löydä niitä mitä on Saapuneet kansiossa jäljellä. Enään vaan suostuu näyttämään tulevat postit tai ne jotka on tullut sen jälkeen, kun poistin kaikki postit Evolutionista. En osaa selittää nyt vaan kovin hyvin mut toivottavast joku tajuaa.

K-Veikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 309
    • Profiili
Vs: Miten poistetaan KAIKKI sähköpostit Evolutionissa?
« Vastaus #12 : 27.04.10 - klo:23.16 »
joten poistin kaikki postit Evolutionista

KAIKKI mailit poistit - siis myös saapuneet.

Koska poistit ne evolutionin kautta niin varmaan siirtyivä gmailin "poistetut" kansioon. Katso netin kautta kaikki postit "all mail".

Netin kautta voit siirtää ne inbox'iin.

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: Miten poistetaan KAIKKI sähköpostit Evolutionissa?
« Vastaus #13 : 28.04.10 - klo:16.11 »
Siis ongelma on se, että Gmailissa on nuo postit mitkä tarvitsen vielä, ja taas poistin ne Evolutionista, mutta ne on edelleen ne tarpeelliset Gmailissa, mutta kun Evolutionissa ei eikä Lähetä/Vastaanota tuo enään takaisin niitä, Kuin enään ne jotka on nyt uusia.

Siis kun mä poistin kaikki sähköpostit tuolta Evolutionista, ja ne ei siis poistunut itse gmailissa, joten päätin poistaa internetin kautta turhat postit ja hakea tarpeelliset takaisin Evolutioniin näkymään mutta kun ei enään hae niitä posteja kuin niitä jotka tulee tässä jatkossa.
« Viimeksi muokattu: 28.04.10 - klo:16.14 kirjoittanut FAIL »

K-Veikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 309
    • Profiili
Vs: Miten poistetaan KAIKKI sähköpostit Evolutionissa?
« Vastaus #14 : 28.04.10 - klo:19.28 »
kun ei enään hae niitä posteja kuin niitä jotka tulee tässä jatkossa.

Kokeileppa vielä muuttaa noiden postien tila "Merkitse lukemattomaksi" ja koeta hakea uudestaan.

Ovathan nuo postit varmasti inbox'issa.

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: Miten poistetaan KAIKKI sähköpostit Evolutionissa?
« Vastaus #15 : 28.04.10 - klo:19.40 »
Ei auttant gmailin postien laitto lukemattomiksikaan..

K-Veikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 309
    • Profiili
Vs: Miten poistetaan KAIKKI sähköpostit Evolutionissa?
« Vastaus #16 : 28.04.10 - klo:19.49 »
Ei auttant gmailin postien laitto lukemattomiksikaan..

No sitten evolutionin on täytynyt merkata nuo postit luetuiksi tai poistetuiksi ja ne ovat edelleen evolutionissa esim "poistetut  viestit" kansiossa, tai jossain.

Viimeinen ratkaisu olisi tyhjentää evolutionin tietokanta ja ladata viestit uudestaan. en tiedä miten, mutta kokeilisin poistaa kyseisen tilin ja luoda sen sitten uudestaan.

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: Miten poistetaan KAIKKI sähköpostit Evolutionissa?
« Vastaus #17 : 28.04.10 - klo:20.31 »
Ei auttant gmailin postien laitto lukemattomiksikaan..

No sitten evolutionin on täytynyt merkata nuo postit luetuiksi tai poistetuiksi ja ne ovat edelleen evolutionissa esim "poistetut  viestit" kansiossa, tai jossain.

Viimeinen ratkaisu olisi tyhjentää evolutionin tietokanta ja ladata viestit uudestaan. en tiedä miten, mutta kokeilisin poistaa kyseisen tilin ja luoda sen sitten uudestaan.
Tai sitten tyytyä web-gmailin käyttöön :D

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11453
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Miten poistetaan KAIKKI sähköpostit Evolutionissa?
« Vastaus #18 : 28.04.10 - klo:21.03 »
Viimeinen ratkaisu olisi tyhjentää evolutionin tietokanta ja ladata viestit uudestaan. en tiedä miten, mutta kokeilisin poistaa kyseisen tilin ja luoda sen sitten uudestaan.
Viimeistäänkin poistamalla (tai uudelleen nimeämällä) .evolution-hakemisto kotihakemistossa. Toki se hävittää myös kalenterin ja yhteystietojen merkinnät, joten ehkä kannattaa kokeilla sieltä asetuksista tuota ensin.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

K-Veikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 309
    • Profiili
Vs: Miten poistetaan KAIKKI sähköpostit Evolutionissa?
« Vastaus #19 : 28.04.10 - klo:22.20 »
Tai sitten tyytyä web-gmailin käyttöön :D

Evolution on kuitenkin parempi kun Thunderbird, vaikka jotkin ominaisuudet joutuu asettamaan hieman eri valikoiden kautta..

Webmailin kautta ei voi lähettää digitaalisesti allekirjoitettuja posteja. Postin salaaminen ei ikinä tule webmailin ominaisuudeksi, koska sen jälkeen google ei voi skannata sisältöä.