Kirjoittaja Aihe: WLAN default gateway device / miten  (Luettu 2937 kertaa)

mikuni

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
WLAN default gateway device / miten
« : 25.05.06 - klo:22.20 »
Olen nyt paassyt niin pitkalle etta olen saanut WPA/PSK lla toimimaan, mutta joka buuttauksen jalkeen joudun deactivte:lla poistaa kaytosta eth0 kortin etta wlan alkaa toimimaan default gateway devicena

Mista saa wlan:in oletuslaitteeksi
kone
HP/Compac nx9020 ndiswrapper:lla


Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: WLAN default gateway device / miten
« Vastaus #1 : 25.05.06 - klo:23.40 »
Olen nyt paassyt niin pitkalle etta olen saanut WPA/PSK lla toimimaan, mutta joka buuttauksen jalkeen joudun deactivte:lla poistaa kaytosta eth0 kortin etta wlan alkaa toimimaan default gateway devicena

Mista saa wlan:in oletuslaitteeksi
kone
HP/Compac nx9020 ndiswrapper:lla



Järjestelmä->Hallinta->Verkkoasetukset ja sieltä poistat käytöstä eth0:n niin sitten pitäis toimia.

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

mikuni

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Re: WLAN default gateway device / miten
« Vastaus #2 : 26.05.06 - klo:14.44 »
Joo niin välillä tekeekin, epäilen että ongelma piilee passphrasessa. Missä se pitäisi olla syötetty ja missä muodossa.

Nyt tuo wlan tulee default gateway deviceksi ihan sattuman kaupalla, kun sitä klikkailee pari kertaa, eli se häviää aina pari kertaa ennen kun se jää pysyväksi Graaffisessa verkonhallinnassa

Se on totta että kun deaktivoi eth0 kortin silloin tulee wlan0 oletukseksi, ainakin välillä.

Mutta miten sen saa pysyväksi, että perherauha säilyy. Ei auta että se on ekana /etc/network/interfaces :ssa


mikuni

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Re: WLAN default gateway device / miten
« Vastaus #3 : 28.05.06 - klo:16.01 »
NO

Auttoi kun
/etc/default/wpasupplicant tiedostossa muutin ENABLED=1 oli aiaisemmin 0
ja muutin /etc/wpa_supplicant.conf tiedoston psk kohtaan hex muotoon asciin sijasta

joskus on pienstä kiinni