Kirjoittaja Aihe: Näytön "tahmeus"  (Luettu 2484 kertaa)

unto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Näytön "tahmeus"
« : 24.05.06 - klo:16.38 »
Olisikohan mitään muuta tehtävissä kuin vaihtaa näyttökortti. ATI Radeon 9200 olis tämä viritys mikä pyörittää myllyä. Tästäköhän johtuu myös DVD:n nykiminen sekä nettiselailun takkuaminen, varsinkin kun sivustolla on enemmän sälää (kuvia, mainoksia tms).
Vai olisiko jollain joku poppaskonsti?

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: Näytön "tahmeus"
« Vastaus #1 : 24.05.06 - klo:17.12 »
Enpä usko että johtuu näytönohjaimestasi. Tosin mahdollista kai senkin. DVD:n nykiminen johtuu luultavasti siitä, että sinulla ei ole DMA päällä.

Millainen on muu koneesi ja mikä on työpöytänä?

unto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Re: Näytön "tahmeus"
« Vastaus #2 : 26.05.06 - klo:11.49 »
AMD Athlon XP 1700+, 768 RAM..

Ubuntu 5.10, Gnome 2.12.1...

DMA:n pistin päälle, olin unohtanut sen kokonaan.Kiitos. Nykimiseen se auttoi, mutta DVD:ä katsellessa näkyy ajoittain ohuita vaakaraitoja ja nettiselailussa sivujen latautuminen on hitaammaanpuoleista (Elisa ADSL 2Mt/512t). Ikkunoita liikuteltaessa jää "jäljet" jotka tosin häviävät suht'koht' nopeasti. Hiirenkin rullaaminen menee välillä jumiin, mut se palautuu vieritettäessä sivupalkkeja jäädäkseen taas jumiin kohta...

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Re: Näytön "tahmeus"
« Vastaus #3 : 27.05.06 - klo:08.55 »
Minulla on sama ongelma tuon hiiren rullan kanssa. Ärsyttävää, kun tuo ruutu jää aina jumiin ja joutuu siirtää hiiren sivupalkkiin, ennen kuin rullaus onnistuu.
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

okram

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
  • Too high to get it right
    • Profiili
    • homepage
Re: Näytön "tahmeus"
« Vastaus #4 : 27.05.06 - klo:11.05 »
Se hiiren rullaus loppuu yleensä silloin, kun kursori on esim jonkun kuvan päällä ym. Mistä tämä johtuu, ei tietoa. Hiiren rullaamisen saa jatkumaan näin, että klikkaa sivua jostain tyhjästä kohdasta hiiren vasemmalla tai siirrät kursorin sivun reunoihin (tämä toimenpide ikäänkuin aktivoi sivun hiirelle) niin taas jatkuu rullaati rullaati...

Mä rullaan yleensä sivun reunan lähellä, se rullaa jotenkin varmemmin siellä reunan tuntumassa...
« Viimeksi muokattu: 27.05.06 - klo:19.05 kirjoittanut okram »
-okram-