Kirjoittaja Aihe: A-LINK WNAP ja LAN yhteys.  (Luettu 2487 kertaa)

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
A-LINK WNAP ja LAN yhteys.
« : 09.04.10 - klo:23.27 »
Olen yrittänyt päästä tuohon boksiin käsiksi nyt päivän verran tavallisella lähiverkkokaapelilla. Saan kyllä luotua lähiverkkoyhteyden mutta mitään ei tapahdu kun laitan tuon boksin suoran ip: osoitteen jotta conffaisin sen. Langattomalla olen onnistunut confaamaan boksin mutta silti en saa verkkokaapelilla boksista mitään irti. Olen kovasti nyt pohtinut olisiko tuo aamulla ostamani purkki rikki? Ohjeiten mukaan kun tuo vaikutti ihan simpeliltä. DHCP ei boksia löydä ainoastaan käsin kun laittaa ip:n saa viestin että lähiverkko yhteys on, vaikakaan käytännössä sillä ei minnekkään pääse.

Onko vika boksissa vai miehessä ?  :o

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: A-LINK WNAP ja LAN yhteys.
« Vastaus #1 : 09.04.10 - klo:23.48 »
Millainen lähiverkkokaapeli sinulla on? Suora vai riistiinkytketty?

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: A-LINK WNAP ja LAN yhteys.
« Vastaus #2 : 10.04.10 - klo:18.25 »
Nyt sain vaihdossa tuollaisen Jensenin AIR:link 3g reitittimen. Ongelmallista on nyt saunalahden yhteys. Elisan kortilla toimii kuin unelma mutta kun iskee saunalahden sisälle niin eipä onnistukkaan. Ja olen vaihtanut apn: internet.saunalahti

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: A-LINK WNAP ja LAN yhteys.
« Vastaus #3 : 10.04.10 - klo:20.48 »
Onko tuo Saunalahti prepaid vai postpaid?

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: A-LINK WNAP ja LAN yhteys.
« Vastaus #4 : 11.04.10 - klo:07.48 »
Onko tuo Saunalahti prepaid vai postpaid?

Tää on ihan sopimus pohjainen ei prepaid. Tämä on kyllä ihan outo ongelma, jos laitan mokkulaan saunalahden sim kortin antaa boksi local2.err pppd[1342]: Connect script fail , jos taas laitan sisään vaikkapa elisan kortin joka toimii siis samassa verkossa ei mitään ongelmia? Tarkoitushan olisi käyttää kuitenkin tota saunalahtea kun menin ottamaan niiltä tuollaisen kytky sopimuksen.