Kirjoittaja Aihe: [RATKAISTU]Benq FP93GX -monitori "Monitor unknown"  (Luettu 1886 kertaa)

Malluainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Terve vaan olen siis ihan uusi tyyppi foorumilla ja ihan uusi Ubuntun käyttäjä tai on mulla kokemusta Ubuntun ohjelmista yms aiemmin, mutta nyt ensimmäistä kertaa asensin omaan koneeseen Ubuntun. Heti tuli ongelmia kun näyttö alkoi pyörimään jossain 2000 x XXXX -resoluutiossa eikä anna muuttaa sitä Display Preferences-asetuksista. Em. asetuksissa sanotaan vain "Monitor Unknown" ja tämän lisäksi monitori näyttää koko ajan "Out of Range!"-ilmoitusta, vaikka mitä tekisi.

Olen nyt parisen päivää tuskaillut tämän kanssa ja lukenut kymmeniä sivuja aiheesta, mutta ei tunnu mitään ratkaisua löytyvän etenkään kun en tajua mitään noista xorg.conf-jutuista. Olen siis ihan aloittelija muutenkin tietokoneiden hallinnan ynnä muun suhteen, että jos joku voisi ihan perustavanlaatuisesti selittää mitä pitäisi tehdä ja miksi pitäisi tehdä.

Sen verran vielä "Hardware Drivers"-osiossa ei näy mitään, eikä tälle näytölle edes tahdo löytää ajureita.

E: Tässä vielä kuvankaappaus tuosta "Monitor unknown"-hommasta. Melko isokokoinen valitettavasti.
« Viimeksi muokattu: 08.04.10 - klo:20.43 kirjoittanut Malluainen »

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Benq FP93GX -monitori "Monitor unknown"
« Vastaus #1 : 07.04.10 - klo:23.31 »
Mikäs näytönohjain koneesta löytyy?

Malluainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Benq FP93GX -monitori "Monitor unknown"
« Vastaus #2 : 08.04.10 - klo:07.36 »
G73  [Geforce 7600 GS]

Outolintu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: Benq FP93GX -monitori "Monitor unknown"
« Vastaus #3 : 08.04.10 - klo:16.02 »
Ihan sama "monitor unknown" täälläkin kun käyttää tuota system-preferences-monitors.

Eli siihen täytyy asentaa nvidia-ajurit, itsellä nvidia-common ja nvidia-current asennettuna pakettivarastosta.
Numbat

Malluainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Benq FP93GX -monitori "Monitor unknown"
« Vastaus #4 : 08.04.10 - klo:20.43 »
Ongelmahan selvisi helposti. Latasin ajurit, aktivoin ja sitten vain näytöstä auto-adjust ja resoluution lisäksi näytön sijainti meni kohdalleen.

En tiedä sitten pitäisikö tuosta enää huolestua, kun se edelleenkin on "Unknown"(?) Ongelmia ei kuitenkaan enää ole.