Mulla on 100/5 kaapeliviihde ja ihan OK se on. Paikoista vähän riippuu miten toimii, Riihimäellä pätki kovasti vielä alkutalvesta, mutta Elisa on saanut korjattua verkkoa ja pätkiminen on vähentynyt aikalailla. Elisan toimittamassa kaapelimotussa on 802.11n wlan joten ei jää siitäkään kiinni jos on vaan koneessa n kortti. Nopeudet mulla tuntuu vaihtelevan 30/3-100/3 välillä, teoreettista maksimia en ole tavoittanut. On se silti parempi kuin 24/1 adsl (ja saman hintainen) ja nopeinta mitä täällä on saatavilla kun valokuitujakaan ei tule. Elisalla on ilmeisesti joku superviihde tulossa, että jos talon kellariin tulee valokuitu niin kandee yrittää johonkin betaohjelmaan.
Digiboksi on kökkö mutta parasta tossa on reilu tallennustila ja se, että se tallennus tapahtuu Elisan palvelimilla, eli omista bokseista voi olla virrat veks ja tallennukset menee silti. Eikä se missaa yhtään ohjelmaa niinkuin mun aikasemmat boksit on tehnyt. Tallennuksia pystyy myös säätämään netin ja kännykän kautta ja kattoo striiminä koneella. Miinusta tulee siitä, että maksukanavia ei voi tallentaa sopimusteknisistä syistä.
Hassuintahan tossa on tosiaan se, että toi 39,90e/kk on ainakiin täällä halvin netti jos ei ota jotain kälyistä 1Mbit adsl:lää. Kaapelinetti vielä kytkeytyy heti eli kun paketti tulee niin modeemin voi kytkeä heti ja sen pitäis nousta heti. Tosin mun piti käydä hienosäätään sitä boksia ennen kuin se löysi verkon ja latas itselleen firmiksen jotta lähti toimimaan. Miinusta tulee 2v kytkös sopimuksesta, mutta eipä näytä oikein mitään kuluttajatason liittymää saavan ilman jonkin sortin määräaikaisuutta.