Eli miten tässä kannattaisi sitten jatkaa? Asentaa uudestaan vai yrittää löytää vielä ratkaisua? Rupeaa vähän kyllästyttämään tuo Vistan kanssa pelleily.
No, minä en osaa sanoa miten tämä korjataan - varmaan joku muu osaa.
Itse tekisin kylläkin näin:
A.
Asentaisin Ubuntun ja Vistan eri kovalevyille - jos Vistaa yleensäkään tarvitset fyysisellä koneella (ainoastaan peligrafiikka ja ulkoisesti käytettävät laitteet vaativat sitä - en tiedä tarvitsetko näitä - minä en tarvitse Vistaan).
Kovalevyjä pitää varmaankin tässä vaihtoehdossa käydä vaihtamassa Bioksessa boottien välillä.
B.
Itse en tarvitse tätäkään, vaan minulla on koneella Ubuntu 9.04 (tai on muitakin) ja ajan Windowsia sen alla VMware Player -virtuaalikoneella. Windows toimii sen alla hyvin - parempi kuin aito kone monessa suhteessa.
Ubuntunhan asentaa hyvällä koneella 2-3 tunnissa uudestaan kaikkine päivityksineen ja sinä aikanahan voi itse tehdä kaikkea muuta. Vistan asennus virtuaalikoneelle on taasen suhteessa paljon helpompaa, koska se asentuu ikkunassa ja kone on noin muutoin koko ajan käytettävissä. Vistan asennukseen, kaikkine ohjelmineen ja päivityksineen menee toki aika kauan -varsinkin läpimenoaikaa, mutta virtuaalikoneella sekään aika ei mene hukkaan.
Tässä vaihtoehdossa koneita voi normaalistikin ajaa yhtaikaa - sinullahan on sellainen kone missä molemmat toimivat samaan aikaan mennen tullen.
... kun nyt tulit kysyneeksi mitä kannattaisi tehdä ... en tiedä ... mutta minä tekisin näin ... ja olen tehnytkin