Kirjoittaja Aihe: Fedora 12 + LXDE spin versio  (Luettu 2071 kertaa)

noverix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 158
  • Se mikä tänään on opittu, on jo huomenna unohdettu
    • Profiili
    • Median ihmeellisyyksiä
Fedora 12 + LXDE spin versio
« : 02.04.10 - klo:22.36 »
Vaikka itse olenkin "henkeen ja vereen" Debian kannalla ja käyttäjä ;D, niin tuli sitten ladattua tuo fedora 12 LXDE-työpöydällä oleva iso.tiedosto ja asennettua se testi koneelle ja voin sanoa että "myyty mies" olen sen suhteen. Nopea kuin gepardi ja vakaa ja ohjelmat valittu juuri hitaalle ja vanhalle koneelle. Jos jotain kiinnostaa, niin lisätietoja saa osoitteesta http://spins.fedoraproject.org/lxde/

Sen verran vielä lisää että olen ollut tekijään yhteydessä ja fedora 13 LXDE-versioon on luvassa vielä huimia parannuksia. Eli jos sinulla on esim. jotain ehdotuksia ohjelmien suhteen, niin laita niitä tulemaan, niin välitän ne eteenpäin. Mitä kevyempi, niin sen parempi.

Sysi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Vs: Fedora 12 + LXDE spin versio
« Vastaus #1 : 04.04.10 - klo:23.51 »
Itsekin käytin melko pitkään Fedora 12 xfce-spiniä miniläppärissä fedora-eee-kernelin ja nopeuden takia, Xubuntu Karmic oli selkeästi tahmeampi ja äänet aina pois päältä bootin jälkeen.

Flash ja koodekit on ubuntussa kivemmin ja Lucid on hävyttömän nopea (kolmessa koneessa). Fedoralla alkoi tulla kernelitason ongelmia, ytimellä kuin ytimellä ja rytmilaatikko kaatuili jne. pientä. Pakettivarastot ovat myös laajemmat, vaikka fedorassa oli vakio-ohjelmat mukavammat.

F13 pitää kohtapuoliin laittaa toiseen miniläppäriin testiin, lucidissa on kova vastus. Minulle tuntuu sopivan nämä uudet paremmin kuin vaikka CentOs joka saa jäädä tuohon vanhaan koneeseen vielä. OpenSusea pitäisi joskus testata, BSD on myös aikomuksena, ehtisipä vain.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Fedora 12 + LXDE spin versio
« Vastaus #2 : 04.04.10 - klo:23.55 »
Ubuntustakin löytyy LXDE variantti Lubuntu.
http://lubuntu.net/