Tarkoituksenani olisi saada asennettua Ubuntu Linux koneeseeni siten, että koneessa ei olisi lainkaan kiintolevyä (ujeltaa niin hermoja raastavasti, että ei jaksa kuunnella sitä). GRUB olisi tarkoitus saada ladattua CD:ltä jonka jälkeen koneen pitäisi osataa bootata Linuxiin NFS-asemalle. Ennen tätä toki Linux pitäisi saada asennettua ko. NFS jaolle. NFS-jako toimii toisessa koneessa, olen sen jo testannut. NFS jako on koneessa 192.168.0.2, eli kiinteät IP:t on määritelty toki.
Eli toisin sanoen kone käynnistettäisiin aina CD:ltä ja ladattaisiin linux lähiverkon toiselta koneelta NFS-jaosta (hakemistosta /warez/lindsay/hdb/clients/). PXE:n voi unohtaa, sillä kone on 300 MHz jonka ainoat boottausvaihtoehdot ovat floppy, cdrom sekä hdd. HDD oli siis tarkoitus ottaa pois ja floppyjäkään ei ole mahdollista tehdä, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää CD:ltä buutattava GRUB.
Olen pari päivää koettanut etsiä toimivia ratkaisuja, mutta en mistään ole löytänyt selkeitä ohjeita kuinka saan asennettua Ubuntu Linuxin NFS asemalle ja kuinka teen sen jälkeen boottaavan CD:n joka lataa koko systeemin NFS-asemalta.
Olisin todella kiitollinen mikäli osaisitte auttaa, olen koettanut diskless-how-to:a yms, mutta en ole tajunnut miten sen saisin toimimaan.