Kirjoittaja Aihe: [TOIMII] Kubuntu 10.04 Lucid - Miten asentaa tietyllä tavalla?  (Luettu 1752 kertaa)

OH2FPG

  • Vieras
Moi!
Latasin tuon Kubuntun uuden 10.04 beta version, ja nyt tuli mieleen että miten sen voisi asentaa niin, että kaikki asennetut ohjelmat ja tiedostot pysyvät tietokoneessa?

Minulla on jo Live-CD siitä Lucidista, mutta tarvitseeko tehdä jotain muuta?
« Viimeksi muokattu: 26.03.10 - klo:14.29 kirjoittanut OH2FPG »

Storck

  • Vieras
Vs: Kubuntu 10.04 Lucid - Miten asentaa tietyllä tavalla?
« Vastaus #1 : 21.03.10 - klo:15.39 »
Moi!
Latasin tuon Kubuntun uuden 10.04 beta version, ja nyt tuli mieleen että miten sen voisi asentaa niin, että kaikki asennetut ohjelmat ja tiedostot pysyvät tietokoneessa?

Minulla on jo Live-CD siitä Lucidista, mutta tarvitseeko tehdä jotain muuta?

Jos olet osioinut /homen omalle osiolleen niin asennat ja osioit käsin, samaan paikkaan missä nyt (toivottavasti) on /home osioit sen uudestaan siihen päälle.

Ohjelmat ei säily mutta niiden asetukset säilyvät. (minä jyrään aina /-osion yli).

Taikasana on siis osioida /home omalle osiolle.

Jos ei halua kikkailla kopiointien kanssa jota itse en harrasta.

juyli

  • Vieras
Vs: Kubuntu 10.04 Lucid - Miten asentaa tietyllä tavalla?
« Vastaus #2 : 21.03.10 - klo:20.55 »
Latasin tuon Kubuntun uuden 10.04 beta version, ja nyt tuli mieleen että miten sen voisi asentaa niin, että kaikki asennetut ohjelmat ja tiedostot pysyvät tietokoneessa?

Älä päivitä beta-versioksi, jos et ymmärrä, mitä olet tekemässä. Odota virallista julkaisua, jolloin hyvinkin saat jo toimivan järjestelmän.
Tuo "... miten asentaa niin, että kaikki asennetut ohjelmat ja ..." tarkoittaa paremminkin päivittämistä jo asennetusta järjestelmästä.
Tuokin on toki tehtävissä, mutta vaatii melkoisesti tietoja, kuinka saat kloonattua jo asennetun järjestelmän siten, että voit sellaisen päivittää suoraa seuraavaan versioon.
Alue 'Asennus ja käyttöönotto' ei kerro tietotasostasi, joten yksityiskohtainen neuvominen ko. tiedoilla on varsin vaativa tehtävä.
Voit tosin lukaista http://wiki.ubuntu-fi.org/Paivittaminen
« Viimeksi muokattu: 21.03.10 - klo:20.57 kirjoittanut juyli »

OH2FPG

  • Vieras
Vs: Kubuntu 10.04 Lucid - Miten asentaa tietyllä tavalla?
« Vastaus #3 : 26.03.10 - klo:14.28 »
No siis sain nyt asennettua muutamalla Konsolen koodilla, että nyt toimii.

Storck

  • Vieras
Vs: Kubuntu 10.04 Lucid - Miten asentaa tietyllä tavalla?
« Vastaus #4 : 26.03.10 - klo:14.35 »
No siis sain nyt asennettua muutamalla Konsolen koodilla, että nyt toimii.

Jospa kertoisit meillekin niin tiedettäisiin edes mitä ajoit takaa = miten.