Kirjoittaja Aihe: Miksi uusi kernel ei näy Grubissa?  (Luettu 1342 kertaa)

jusssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 444
    • Profiili
Miksi uusi kernel ei näy Grubissa?
« : 20.03.10 - klo:14.12 »
Olen pähkäillyt tovin mielestäni kummallisen "ongelman" kanssa. Päivitysten hallinta on ehdottanut ainakin pariin kertaan ...19... kernelin päivittämistä ...20... kerneliin ja olen tehnyt kuten käsketään. Tämä kernel näkyy myös Synapticissa, mutta Grubissa se ei suostu näkymään eikä myöskään järjestelmän valvonnassa (kuva) eikä ver- komennolla (toinen kuva).

Olen asentanut version ...20... myös Synapticilla ja ja asennuksen jälkeinen update-grub  komento näyttää tältä:
Koodia: [Valitse]
jussi@jussi-desktop:~$ sudo update-grub
Generating grub.cfg ...
Found linux image: /boot/vmlinuz-2.6.31-20-generic
Found initrd image: /boot/initrd.img-2.6.31-20-generic
Found linux image: /boot/vmlinuz-2.6.31-19-generic
Found initrd image: /boot/initrd.img-2.6.31-19-generic
Found memtest86+ image: /boot/memtest86+.bin
Found Linux Mint 8 Helena - Main Edition (8) on /dev/sda5
done
jussi@jussi-desktop:~$
















Todettakoon, että Grub on Mintin peruja uutta mallia. Onko mitään tehtävissä ja jos on, onko se tarpeellista, kun kohtapuoliin ilmestyy uusi jakelu, joka tämän korjaa.

..19... Grub toimii mainiosti, mutta liittyykö sen käyttämiseen joitakin sellaisia ongelmia (esim. tietotruva), jota en tiedä.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Miksi uusi kernel ei näy Grubissa?
« Vastaus #1 : 20.03.10 - klo:14.25 »
Muistaakseni asennuksessa jokin "kysymyslaatikko" kyselee asennetaanko alkuvalikoksi "paketinhaltijan" versio vai aikaisempi versio, Jos valitsee aikaisemman version niin GRUBissa ei näy uusi kernel. terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

jusssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 444
    • Profiili
Vs: Miksi uusi kernel ei näy Grubissa?
« Vastaus #2 : 20.03.10 - klo:14.54 »
Tässä tapauksessa ei em. kysymystä jostakin syystä tullut, ei päivitysten halinnan kautta tapahtuneessa ei Synapticilla itse tehdyssä päivityksessä.